اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمریکا به شکست خود در برابر ونزوئلا اقرار کرد

دولت آمریکا اقرار کرد که در برابر تحریم‌های ضد دولتی علیه ونزوئلا و تلاش‌هایش برای منزوی ساختن این کشور آمریکای جنوبی شکست خورده است.

آمریکا به شکست خود در برابر ونزوئلا اقرار کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «روبرتا جاکوبسن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با امور آمریکای لاتین روز جمعه طی سخنانی در کنفرانس مرکز مطالعاتی «بروکینگز» واشنگتن اعلام کرد که کشورش در پی واکنش منفی و گسترده کشورهای آمریکای لاتینی از تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ونزوئلا با شکست روبه‌رو شده است.

«جاکوبسن» در این رابطه تصریح کرد: لحن اظهارات رهبران آمریکای لاتینی در مورد آمریکا به گونه‌ای بوده که این کشور را همانند یک اهریمن جلوه می‌دهند و دولت آمریکا را منبع اصلی تمامی مشکلات ونزوئلا تلقی می‌کنند؛ در حالی که ما این‌گونه نیستیم و این موضوع، انجام برنامه‌ها و روش‌های ما را مشکل می‌سازد.

وی تأکید کرد که ایالات متحد آمریکا در برابر تحریم‌های ضد دولتی‌اش علیه ونزوئلا و همچنین حکم اخیر «اوباما» مبنی بر تهدید تلقی کردن ونزوئلا برای امنیت، ملت و سیاست خارجی کشور خود با شکستی سیاسی روبرو شده است.

«جاکوبسن» همچنین خاطرنشان کرد: من دیگر ناامید شده‌ام نسبت به اینکه کشورهای آمریکای لاتینی از تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا دفاع کرده و هدف آن‌ها را آسیب رساندن به ملت و دولت ونزوئلا تلقی نکنند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه اذعان داشت که تحریم‌های اعمال شده علیه مقامات ونزوئلایی جزو موارد خاص بوده و دولت «اوباما» تا زمانی که راهکار خوبی چون مذاکره بین دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور وجود دارد به راه‌حل دیگری نمی‌اندیشد.

وی در ادامه افزود: در این زمان دوره‌ای به وجود آمد که ما نمی‌توانستیم آن را مناسب برای مذاکره ببینیم، در این حین فرآیندهای خارجی و داخلی پدیدار شد که همه رسیدن به راه‌حل‌های خود را دنبال می‌کردند؛ دوره‌ای که منجر به بازداشت شدن چندین نفر بدون حکم آزادی مشخص شد.

«جاکوبسن» در پایان سخنانش متذکر شد که مطالب ذکر شده در این کنفرانس را در نشست آتی کشورهای آمریکایی در 10 و 11 آوریل در پاناما به همراه موارد دیگری در راستای منافع مشترک و مسائل منطقه‌ای مورد بحث قرار خواهد داد.

«باراک اوباما» در 9 مارس گذشته ضمن اخذ تحریم‌های جدیدی علیه مقامات ونزوئلایی به دلیل نقض قوانین حقوق بشر حکمی صادر کرد که براساس آن دولت بولیواری ونزوئلا تهدیدی برای امنیت آمریکا محسوب شد.

در پاسخ به این اقدامات کاخ سفید کمپینی جهانی در حمایت از ونزوئلا پدید آمد که همگی خواستار لغو حکم مذکور و تحریم‌های اعمال شده شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول