اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نماینده ایران در مسابقات قرآن کویت:

مسابقات ابزاری است برای خدمت به قرآن/ به عنایت حضرت زهرا(س) امید داریم

نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کویت با اشاره به اینکه کسب عنوان در مسابقات هدف اصلی هیچ‌یک از قاریان و حافظان کشور نیست گفت: مسابقات ابزاری برای خدمت به ساحت قرآن کریم است.

مسابقات ابزاری است برای خدمت به قرآن/ به عنایت حضرت زهرا(س) امید داریم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی کشور کویت از امروز سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه 1394 در این کشور آغاز و حمید‌رضا عباسی نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت این رقابت‌ها است که دقایقی را با وی به گفت‌وگو نشستیم.

باتمرینات مستمر و مشورت گرفتن از اساتید برای مسابقات کویت آماده‌ام

عباسی در گفت‌وگو با فارس ضمن بیان آمادگی‌اش برای حضور در مسابقات کویت گفت: طبیعتاً نمایندگان کشورمان باید در مسابقات مختلف بین‌المللی با آمادگی کامل حضور پیدا کنند که من هم از این قائده مستثنی نیستم و با تمرینات روزانه و مشورت گرفتن از اساتید برای این رقابت‌ها آماده هستم.

برای آمادگی بیشتر عبدالباسط و خلیل‌الحصری گوش می‌دهم

وی از استماع تلاوت‌های عبدالباسط و خلیل‌الحصری خبر داد و گفت: به منظور آمادگی بیشتر برای مسابقات کویت تمرینات خود با موضوعات صوتی و چنینش لحنی با مشورت گرفتن از اساتید انجام دادم و از آنجایی که تجوید در مسابقات کویت اهمیت بالایی دارد تلاوت‌های اساتیدی چون عبدالباسط و خلیل الحصری گوش می‌دهم.

از تجربیات نفرات سال‌های گذشته استفاده می‌کنم

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی کویت از مشورت با نفرات برتر سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در روز‌های اخیر گفت‌وگو‌هایی با نفرات اعزامی به این مسابقات در سال‌های گذشته خصوصاٌ آقای کرمانی داشتم و وی به موضوعاتی مانند ارائه یک تلاوت محکم و اصیل و اهمیت تجوید در مسابقات کویت اشاره کرد.

مسابقات هدف نیست، ابزاری برای خدمت به قرآن است

عباسی با اشاره به اینکه کسب عنوان، هدف اصلی هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان در مسابقات نیست گفت: بدون شک هر شرکت‌کننده دوست دارد مقام اول مسابقات را کسب کند، اما حقیقت آن است که این عناوین و حتی جوایز آن گذرا است. عناوین مسابقات مانند ابزاری می‌ماند که بوسیله آن قاری و یا حافظ قرآن در راستای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم گام بر‌می‌دارد. من با هدف ارائه یک تلاوت زیبا و برای نشان دادن توانایی قاریان ایرانی به این مسابقات می‌روم و هر نتیجه‌ای که حاصل شود تسلیم خواست خداوند متعال هستم.

امید ما به عنایت حضرت زهرا(س) است/ مردم ما را دعا کنند

این قاری مشهدی ضمن التماس دعای خیر از همه ملت مسلمان ایران گفت: در این ایام که روز‌های مابین شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است همه امید ما به عنایت اهل‌ بیت‌(ع) خصوصاٌ حضرت زهرا(س) است و امیدوارم با لطف خداوند و عنایات اهل‌بیت(ع) بتوانیم نمایندگان خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و شیعیان جهان باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول