اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مانور نظامی «سپر بولیواری» ونزوئلا به پایان رسید

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد عملیات‌ها و مانورهای نظامی ونزوئلا که برای دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور در مقابل تهدیدات خارجی آغاز شده بود به پایان رسید.

مانور نظامی «سپر بولیواری» ونزوئلا به پایان رسید

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا طی موازنه قوا در عملیات‌ نظامی که در ایالت شمال شرقی «نوئبا اسپارتا» برگزار شد اعلام کرد که عملیات نظامی «سپر بولیواری 2015» که در سطح ملی در این کشور آمریکای جنوبی برگزار شد روز گذشته به پایان رسید.

عملیات‌ مذکور از 14 مارس (23 اسفند) در ونزوئلا آغاز شده بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد که طی مانورهای نظامی مذکور، روحیه و آمادگی سربازان نیروهای مسلح ملی بولیواری برای دفاع از این کشور در مقابل حملات خارجی به نمایش گذاشته شد.

«مادورو» طی عملیات «نوئبا اسپارتا» که افتتاح پایگاه ماموریت سوسیالیستی را نیز به همراه داشت خاطرنشان کرد: ما هیچ طرحی برای بمباران کردن هیچ کس در جهان نداریم، طرحی برای حمله و تاخت و تاز نداریم؛ نظامیان خود را برای اینکه از کشورهای دیگر بالاتر باشند آموزش نمی‌دهیم، بلکه آنها را برای دفاع از سرزمین ونزوئلا آماده می‌کنیم.

وی همچنین اذعان داشت که به زودی گروه‌هایی از روسیه برای دفاع از ونزوئلا از طریق اتحاد استراتژیکی که با آن دارند به این کشور آمریکای جنوبی خواهند رسید.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در نهایت از «جان کری» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا خواست به جای اینکه برای حمله به کشورهای مستقل هزینه صرف کند، نگران تضمین رفاه جامعه آمریکا باشد.

دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر از طریق اعمال تدابیر یکجانبه، اقدامات مداخله‌جویانه و حمایت از طرح کودتاگرانه که در 12 فوریه (23 بهمن 93) علیه دولت ونزوئلا صورت گرفت، حملاتی را علیه این کشور آمریکای لاتینی انجام داده است.

ایالات متحده آمریکا اخیرا حمله جدیدی نیز علیه دولت بولیواری ونزوئلا انجام داد؛ «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور حکمی اجرایی صادر و به این ترتیب ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد.

این اقدام توسط جامعه آمریکای لاتین که ونزوئلا را در دفاع از حاکمیت و استقلال خود مورد حمایت قرار داد پذیرفته نشد و شدیدا از آن انتقاد کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول