اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

محمدی: توهم امپراطوری اردوغان منجر به اتهام‌زنی او به ایران شده است

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اردوغان در آستانه سفر به تهران می‌کوشد با فرافکنی مواضع خود را تکرار و با استفاده از شانتاژ در سیاست‌های منطقه‌ای از ایران امتیاز بگیرد، گفت: ترکیه نباید حقایق منطقه را وارونه جلوه دهد.

محمدی: توهم امپراطوری اردوغان منجر به اتهام‌زنی او به ایران شده است

هادی محمدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در واکنش به اظهارات متوهمانه اردوغان درباره ایران در آستانه سفرش به تهران گفت: اردوغان طی 4 سال گذشته اقدامات ماجراجویانه زیادی داشته که منجر به تحمیل هزینه‌های امنیتی و نظامی فراوانی به کشور خودش و منطقه شده است.

وی با بیان اینکه اردوغان برای توجیه سیاست‌های خود تلاش می‌کند با اتهام زدن به ایران بر روی اقدامات اشتباه خود سرپوش بگذارد، افزود: حداقل در طی 2 سال گذشته حکومت اردوغان با ارسال سلاح و ابزارآلات تروریستی مانند تپانچه‌های صدا خفه‌کن به گروهک‌های تکفیری و افراطی در منطقه به دنبال ایفای نقش منفی بوده است.

اردوغان همسو با عربستان در سیاست‌های منطقه

محمدی ابراز داشت: اردوغان نشان داده که همسو با عربستان در بسیاری از سیاست‌های منطقه‌ای حرکت می‌کند و در یمن هم این موضوع به وضوح دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارسال سلاح و منابع مالی برای گروهک‌های تروریستی در یمن توسط ترکیه و عربستان انجام می‌شد ولی با فعال شدن جریانات انقلابی و مردمی در یمن سیاست‌های تروریستی این کشورها منجر به شکست شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه و عربستان برای اینکه بتوانند از شکست در یمن و از شکست‌های بعدی خود جلوگیری کنند تلاش دارند تا اتهامات غیر قابل اثباتی را منتسب به ایران کنند.

اصرار اردوغان بر ادامه سیاست‌هایش در سوریه و عراق و خونریزی بیشتر

وی افزود: اردوغان نشان داده که به سیاست‌های خونریزی در سوریه و جنگ‌افروزی بیشتر در عراق و باز گذاشتن دست داعش اصرار دارد و می‌کوشد از گروهک‌های تروریستی حمایت کند در حالیکه همه دنیا این افراد را وحشی و خونریز می‌دانند.

محمدی اظهار داشت: آنچه که در یمن روی داده کاملا روشن است زیرا از یک سو جریان انقلابی و مردمی و مخالف دیکتاتوری و هم‌پیمان با جریان‌های انقلابی مخالف غرب و استکبار و از طرف دیگر نظام دست‌نشانده وابسته به ارتجاع عرب قرار دارد که حامی دیکتاتوری منطقه‌ای و هم پیمان با صهیونیسم و قدرت‌های غربی است.

زیان گسترده راهبردی ترکیه در همسویی با عربستان منجر به فریاد‌های اردوغان شده

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین اضافه کرد: سیاست‌های عربستان همسو و منطبق با سیاست‌های رژیم صهیونیستی و در مقابل جریان مقاومت منطقه قرار دارد ضمن اینکه هم‌پیمانی ترکیه با رژیم سعودی منجر به فریادهای بلند اردوغان به دلیل زیان‌های گسترده راهبردی این کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: اردوغان در آستانه سفر به تهران می‌کوشد با فرافکنی مواضع خود را تکرار کند ضمن اینکه با استفاده از شانتاژ در سیاست‌های منطقه‌ای از ایران امتیاز بگیرد.

مواضع گستاخانه اردوغان در سفر قبلی به تهران و حمایت از فتنه

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اردوغان در سفر چند سال گذشته خود به تهران هم نشان داد که شخصیتی گستاخ دارد که حامی جریان فتنه است و مواضع گستاخانه وی در پایان سفر رسمی‌اش به تهران و سفر به تبریز حکایت از این موضوع دارد.

محمدی ادامه داد: مواضع اردوغان را باید جلوه‌ای از مواضع و سیاست‌های صهیونیستی، استعماری، استکباری و ارتجاع منطقه دانست که کارنامه 5 سال گذشته‌اش در سوریه و عراق نشان‌دهنده توهم امپراطوری است.

وارونه جلوه دادن حقایق از سوی اردوغان

وی افزود: اردوغان حاضر است برای به دست آوردن امتیازات امپراطوری حقیقت را غرق کند و حقایق منطقه را وارونه جلوه دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: دولت ترکیه و اردوغان از تجاوز آشکار عربستان در حمله هوایی به یمن و مراکز انصارالله حمایت کرده در حالی که این امر بازی با آتش است و به همین دلیل مقامات کشورمان باید در سفر رئیس‌جمهور ترکیه به تهران هشدارهای لازم را به وی بدهند، همانطور که این هشدارها را در چند سال گذشته در خصوص سوریه و عراق به ترکیه اعلام کردیم.

تحولات یمن منجر به تغییر معادلات به نفع مردم و جریان‌های مقاومت و انقلابی

محمدی گفت: منصور هادی و علی‌ عبدالله صالح ارتباطات ویژه‌ای با دولت اخوانی اردوغان داشتند و به همین دلیل اردوغان به عنوان ویترین سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا زمینه پیشرفت دولت‌های غربی و سیاست ارتجاع عرب را فراهم می‌آورد.

وی افزود: تحولات یمن قطعا معادلات منطقه را به نفع مردم و جریان‌های مقاومت و انقلابی تغییر خواهد داد و آثار ژئوپلتیکی، ژئواستراتژیکی و ژئواکونومیکی فراوانی را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در منطقه گفت: تلاش ترکیه و ارتجاع عرب منطقه با حمایت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی امری مذبوحانه است که دود آن به چشم مردم مخالف سیاست‌های ترکیه و عربستان در منطقه خواهد رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول