اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل املاک سازمان منطقه آزاد قشم در گفت و گو با فارس خبر داد

رفع تصرف 116 هکتار اراضی ملی در قشم/270 پرونده دیگر در دست اقدام داریم

مدیر کل املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با شناسایی متصرفان اراضی ملی در این شهرستان، بیش از 116 هکتار اراضی ملی رفع تصرف شد.

رفع تصرف 116 هکتار اراضی ملی در قشم/270 پرونده دیگر در دست اقدام داریم

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با شناسایی متصرفان در این شهرستان بیش از 116 هکتار اراضی ملی به ارزش 940 میلیارد ریال از دست متصرفان و سودجویان رفع تصرف کرده است، افزود: در روزهای گذشته با شناسایی متصرفان اراضی ملی در محدوده روستاهای رمکان و گیاهدان در بخش مرکزی جزیره قشم، بیش از 12 هکتار اراضی ملی به ارزش افزون بر 180 میلیارد ریال در این منطقه آزادسازی شد.

مدیر کل املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این تصرفات به صورت کلی بیشتر در روستاها بوده است، اظهار داشت: عمده این تصرفات شامل پی ریزی، دیوارچینی و دیوارهای غیرمسقف بوده که با دستور دادستان قشم، آزادسازی شد.

دهقانی با بیان اینکه توجه به منویات و تدابیر مقام معظم رهبری راهکار جلوگیری از زمین‌خواری و پیشگیری از این جرم است، تصریح کرد: بیش از 270 پرونده دیگر نیز برای اقدام قانونی به اداره حقوقی این سازمان برای پیگیری و دستورات قضایی و رفع تصرف ارسال شده است.

مدیر کل املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه جامع این مدیریت در برخورد با متصرفان اراضی ملی در این جزیره براساس قانون خبر داد و اضافه کرد: افرادی که نیازمند زمین هستند باید درخواست و طرح توجیهی مورد نظر را ارائه داده تا این مدیریت طبق ضوابط و مقررات قانونی برای واگذاری زمین به افراد نیازمند اقدام کند. 

این مسئول با بیان اینکه در برخورد با متجاوزان به ارزاضی ملی هیچ گونه ملاحظاتی نداریم، تاکید کرد: با توجه به موقعیتی که جزیزه قشم دارد امکان سوءاستفاده متخلفان نیز زیاد است بنابراین تمام تلاشمان حفظ اراضی ملی خواهد بود.

وی در ادامه از شهروندان خواست در راستای همکاری، حفظ و دفاع از حقوق بیت‌المال، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی سودجویان و متخلفان، مراتب را به این مدیریت اطلاع دهند.

انتهای پیام/88011/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول