اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در پی رسوایی فساد شرکت نفت دولتی برزیل

دادگاه عالی برزیل درخواست تحقیق از «روسف» را رد کرد

دادگاه عالی فدرال برزیل، درخواست اپوزیسیون این کشور برای باز کردن تحقیقاتی علیه رئیس جمهور برزیل به اتهام ارتباط با پرونده فساد مالی را رد کرد.

دادگاه عالی برزیل درخواست تحقیق از «روسف» را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، دادگاه عالی فدرال برزیل، درخواست اپوزیسیون این کشور برای باز کردن تحقیقاتی علیه «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل به اتهام ارتباط با پرونده فساد مالی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» این کشور را رد کرد.

«تئوری زاواسکی» قاضی دادگاه فدرال برزیل که مسئولیت انجام تحقیقات درباره سیاستمدارانی که گفته می‌شود در فساد مالی «پتروبراس» دست داشته‌اند را به عهده دارد، در این راستا اعلام کرد که این تقاضا را به رسمیت نمی‌شناسد.

«زاواسکی» این تقاضا را ساختگی در نظر گرفت؛ چرا‌ که معلوم نیست چه‌ کسی آن را امضا کرده، آیا یک وکیل بوده یا خیر.

اظهارنظرهای «زاواسکی» چند ساعت پس از این‌که «آئسیو نوس» سناتور سوسیال دموکرات برزیل که در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر سال 2014 از «روسف» شکست خورد، اعلام کرد که چندین احزاب مختلف این کشور درخواست خواهند کرد که در این راستا یک تحقیق از «روسف» باز شود.

در حال حاضر، احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات، همبستگی و حزب سوسیالیست مردمی برزیل به طور رسمی آغاز تحقیقات در این راستا را خواستار شدند.

این تصمیم پس از این‌که «خوئائو واکاری» خزانه‌دار حزب حاکم کارگران برزیل روز دوشنبه توسط دادستان این کشور متهم به اخذ رشوه برای مخفی کردن اقدامات غیر قانونی «پتروبراس» شد، اخذ گردید.

در همین حال، حزب چپ‌گرای کارگران برزیل نیز روز گذشته اطمینان داد که «واکاری» با وجود شکایت علیه وی در مسئولیت خود خواهد ماند و به گفته «روئی فالکائو» رئیس این حزب تا زمانی‌که خلافش ثابت نشود، او بی‌گناه می‌باشد.

رسوایی فساد مالی شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برزیل روز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای را علیه «روسف» در چندین شهر این کشور در بر داشت که در آنجا معترضان خواستار استعفای وی شدند.

«روسف» در پاسخ به این تظاهرات روز دوشنبه اعلام کرد که دولت برزیل مایل است با مخالفان مذاکره کرده و قول داد که فساد در کشور را سرکوب کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، شبکه فسادی شرکت «پتروبراس» طی دهه اخیر حدود 10 هزار میلیون رئال (واحد پول برزیل معادل 3 هزار و 850 میلیون دلار) را برای فاکتورهای مازاد قراردادها صرف کرده است.

این رسوایی عظیم فسادی مشکلات بزرگی برای شرکت نفت دولتی «پتروبراس» برای جذب سرمایه در بازارهای بین‌المللی به همراه داشته و همچنین باعث شده ارزش سهام آن طی 4 ماه اخیر 58 درصد کاهش پیدا کند، به همین علت شرکت مذکور سرمایه‌گذاری‌های خود برای سال‌های آینده را به حداقل میزان ممکن کاهش داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول