اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«موگرینی» برای احیای روابط به کوبا سفر خواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور احیای روابط با کوبا به پایتخت این کشور سفر خواهد کرد.

«موگرینی» برای احیای روابط به کوبا سفر خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، قصد دارد طی روزهای 23 و 24 مارس سال جاری (3 و 4 فروردین 94) به منظور احیا و عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا-کوبا به «هاوانا» (پایتخت کوبا) سفر کند.

«موگرینی» در طول بیانیه‌ای منتشر شده توسط دفتر خدمات خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کوبا با یک دوره بسیار جالب توجه مواجه می‌باشد و اتحادیه اروپا مشتاق است که چگونه می‌تواند روابط با این کشور آمریکای لاتین را تسریع بخشد.

این سفر برنامه‌ریزی شده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نخستین سفر یک مقام ارشد اروپایی به کوبا بر اساس نقطه عطفی برای ایجاد مذاکرات بین کوبا و اتحادیه اروپا می‌باشد.

«موگرینی» در طول این بیانیه افزود: اتحادیه اروپا به دنبال نزدیکی روابط با کوبا، ایجاد پویایی‌های جدید در آمریکای لاتین و ارتباط با فعالان سیاسی کلیدی این منطقه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سفر خود که تنها 2 هفته پس از پایان سومین دور از مذاکرات بین «هاوانا» و «بروکسل» (پایتخت بلژیک) برگزار خواهد شد، با مقامات کوبایی نشست‌هایی برقرار خواهد کرد که در آن‌جا درباره رویدادهای اخیر و وضعیتی که این کشور حوزه کارائیب در آن به سر می‌برد به بحث و گفت‌و‌گو خواهد پرداخت.

«موگرینی» در طول سفر خود به کوبا همچنین قصد دارد با «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه، «جیمی اورتگا» اسقف اعظم و سایر مقامات ارشد جامعه مدنی و دولت کوبا دیدار کند.

کوبا و اتحادیه اروپا در ماه آوریل 2014 یک سری از مذاکرات را برای دستیابی به یک توافق از مذاکره سیاسی و همکاری‌ها تحت چارچوب قانونی برای احیای روابطی که از سال 1996 در پی مواضع این بلوک اروپایی تیره و تار شد، آغاز کردند؛ اتحادیه اروپا در آن سال با اتخاذ مواضعی مشترک با آمریکا همکاری و مشارکت‌های سیاسی و تجاری خود با کوبا را به بهانه نبود دموکراسی و احترام به حقوق بشر در این کشور آمریکای لاتین، محدود کرد.

دور سوم مذاکرات بین اتحادیه اروپا و کوبا نیز که قرار بود در دسامبر 2014 برگزار شود، به حالت تعلیق در آمد و این رخداد چند روز قبل از اقدام رؤسای جمهور کوبا و آمریکا که جهان را با اعلام تصمیم مشترک خود از بازگرداندن روابط دیپلماتیک بین این 2 کشور که بیش از نیم قرن فروپاشیده، متعجب کردند، به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول