اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اردویی سپاه کربلای مازندران اعلام کرد

احیای یادمان شهدای مازندران در هفت‌تپه

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه کربلای مازندران از احیای یادمان شهدای مازندران در هفت‌تپه خبر داد.

احیای یادمان شهدای مازندران در هفت‌تپه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه مازندران، محمد بلباسی با بیان اینکه انقلاب‌مان در همان ابتدا برای دشمنان سنگین بود، اظهار کرد: از طرفی ارتش از هم‌گسیخته بود و ایران هم تازه انقلاب کرده بود البته تنها چیزی که به فکر دشمن ایران اسلامی رسید این بود جنگی را برای ایران اسلامی تحمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع ایران مقدس بود، بیان کرد: دفاع ما مقدس بود از آنجا که محوریت‌مان ولایت‌فقیه بود.

بلباسی افزود: در هشت سال دفاع مقدس اتفاقات زیادی افتاد و کارهای زیادی را انسان‌های بزرگ خلق کردند هر چند انسان‌های جنگ ندیده و بی‌تجربه حماسه‌ها خلق کردند و با این وجود که تجربه جنگ نداشتند به برکت مدیریت حضرت امام (ره) در عملیات بزرگی مانند والفجر هشت حماسه‌های بزرگی خلق شد.

این مسئول اهداف برگزاری اردوهای راهیان‌نور را تشریح کرد و گفت: بعد از جنگ در دهه 70 به صورت خودجوش رزمندگان دفاع مقدس به مناطق عملیاتی برای تجدید خاطرات می‌آمدند و سپاه و بسیج آن زمان به این فکر افتاد تا این تجدید خاطرات‌ها را هدف‌مند کند و عموم مردم، دانشجو و دانش‌آموزان را برای آشنایی و آموزش از سال 1374 در قالب اردو راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام کرد.

دبیر ستاد راهیان‌نور مازندران با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در اردوی راهیان‌نور، حضور راویان را در کاروان‌ها یکی از اقدامات فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: کاروان‌های اعزامی یک راوی و یک روحانی دارد تا در مناطق یادمانی و عملیاتی از خاطرات و روایت‌های جنگ برای کاروان‌ها روایت کنند.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه کربلای مازندران با اشاره بر اینکه 25 هزار نفر متقاضی حضور در اردو راهیان‌نور از مازندران هستند، اظهار کرد: حجم اعزام زائر از مازندران به مناطق عملیاتی براساس ثبت‌نامی که صورت گرفته 25 هزار نفر بود و بیشترین حجم اعزام را شهرستان ساری و بابل با 3 هزار نفر دارد.

بلباسی با اشاره به کمیته خادمان سپاه کربلا، بیان کرد: 600 نفر به عنوان خادم برای پایان سال به صورت داوطلب ثبت‌نام کردند و نزدیک به 400 نفر را در فراخوان مصاحبه کردیم و تا پایان سال 300 نفر را به خدمت می‌گیریم.

این مسئول با اشاره به مطالبه رزمندگان لشکر 25 کربلا، بیان کرد: مطالبه 25 ساله رزمندگان دفاع مقدس این بود که چرا بعد از جنگ محل استقرار و آمادگی منطقه هفت‌تپه نزدیک به اندیمشک به فراموشی سپرده شد که با تلاش افراد در بسیج، فرماندهی و ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همراهی فرمانده لشکر 25 کربلا و سردار رستمیان منطقه هفت‌تپه از سال 92 تا 93 به عنوان یادمان شهدای مازندران احیا شد.

بلباسی خاطرنشان کرد: هفت‌تپه در 25 کیلومتری بعد اندیمشک به سمت اهواز است و کنار هفت‌تپه در چوقازنجیل لشکر هفت‌تپه شامل گیلان، گلستان، مازندران و چند استان دیگر در لشکر 25 کربلا حضور داشتند و محل آموزش نیروهای منطقه بود هرچند هر استانی برای خود محوطه‌، میدان صبحگاهی و فرماندهی مجزا داشت به همین دلیل لشکر 25 کربلا که لشکر ویژه نام گرفت.

دبیر ستاد اردوی راهیان‌نور مازندران گفت: یادمان منطقه هفت‌تپه به نام شهید شاخص حاج جعفر شیرسوار فرمانده گردان نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/86012/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول