اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

با پیام آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد/ معرفی «حسنی کارگر» به عنوان قاری برتر از نگاه مردم

آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم با تلاوت نفر دوم رشته تلاوت این مسابقات که به عنوان قاری برتر از نگاه مردم انتخاب شده آغاز شد و در ادامه پیام حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی برای حاضران قرائت شد.

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز شد/ معرفی «حسنی کارگر» به عنوان قاری برتر از نگاه مردم

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محسن حسنی کارگر نفر دوم مسابقات که به عنوان قاری منتخب از نگاه مردم انتخاب شده به تلاوت پرداخت. وی شب گذشته ضمن کسب مقام دوم مسابقات جایزه ویژه صوت و لحن را هم کسب کرد.

برگزاری مسابقات با حضور بیش از 1 میلیون و 900 هزار نفر

پس از وی حجت‌الاسلام سید‌مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با سپاس از برگزار کنندگان مسابقات گفت: از همه کسانی که مسابقات قرآن را در 386 شهرستان با حضور بیش از یک میلیون و 900 هزار هزار نفر برگزار کردند تشکر می‌کنم که ثمره آن برگزاری مسابقات استانی با حضور 6 هزار نفر بود و امروز شاهد حضور بیش از 470 نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم هستیم.

حسینی با سپاس از برگزارکنندگان مسابقات در استان آذربایجان شرقی گفت: از خادمان قرآن در استان آذربایجان شرقی که حق میزبانی را به خوبی به جا آوردند تشکر می‌کنم. زبان ما از بیان زحمات این عزیزان قاصر است.

وی درخصوص دستاورد‌های مسابقات گفت: این رقابت‌ها با رویکرد آموزشی، تربیتی و تبلیغی و ترویجی برگزار شد و علاقه‌مندان از کارگاه‌ها دوره‌ها، محافل، همایش‌ها و نشست‌های آن استفاده کردند. در این رقابت‌ها بیش از 200 محفل قرآنی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و قاری مصری برگزار شد.

پس از حسینی، حسن دانش نفر اول این مسابقات به تلاوت قرآن پرداخت، سپس حجت‌الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف استان آذربایجان شرقی به قرائت پیام آیت‌الله جعفر سبحانی پرداخت و پس از وی حجت‌الاسلام رجبی نفر اول رشته حفظ کل این مسابقات به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

فراز‌هایی از پیام آیت‌الله جعفر سبحانی

قرآن آفتابی است که غروب ندارد، همه پیامبران برای هدایت انسان‌ها از سوی خدا مبعوث شدند، دست به اعجاز زده، تحدی نمودند. موسی با عصا، عیسی با شفا دادن بیماران. تا آن زمان تقاضا این بود که پیامبران با معجزه‌های آسمانی خود را اثبات کنند. اما در زمان پیامبر اسلام چون فن خطابه رایج بود پیامبر به وسیله قرآن تحدی کرد و جهانیان را برای مبارزه با آن دعوت کرد و تا کنون بشر نتوانسته سوره‌ای مانند آن بیاورد.

قرآن معجزه‌ای جاودان است و تا روز قیامت برای بشر باقی‌ می‌ماند. یکی از اوصاف قرآن هدایت‌گری است که فقط از طریق کتاب آسمانی صورت می‌گیرد.

قرآن کتاب معارف و اصول و عقاید است که مسلمانان معارف را از آن اخذ می‌کنند. قرآن کتاب دستورالعمل است که فقه ما از آن بهره‌مند می‌شود و قوانین آن با همه تمدن‌ها سازگار است. قرآن حاکم و داور آگاه در مسائلی است که امت‌ها در آن اختلاف دارند و داوری قرآن در این موارد قطعی است. قرآن کتابی است که 14 قرن قبل از یک رشته حقایق زمینی گزارش داده که بشر به آن حقایق رسیده است.

من این مسابقات را که در مهد علم و دانش تبریز برگزار می‌شود تبریک گفته و از خداوند توفیق بهره‌گیری از قرآن را خواهانم. اما قرآن تنها صوت و لحن نیست و باید جزء روح و روان ما شود.

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف به ایراد سخن پرداخت و پس از وی برخی از برگزیدگان مسابقات تجلیل شدند. همچنین در ادامه حجت‌الاسلام ناطق نوری به ایراد سخن پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول