اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد

آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر با تغییر شرایط آب و هوایی / حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور پرندگان در تلاب‌ها و آب‌بندان‌های استان، گفت: در صورت تغییر شرایط آب و هوایی مهاجرت پرندگان آغاز خواهد شد.

آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر با تغییر شرایط آب و هوایی / حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران

ناصر مهردادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به ورود حدود 3 هزار قو در منطقه ازباران تالاب بین‌المللی فریدونکنار، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه کشاورزان در حال آماده‌سازی اراضی برای کشت و کار می‌باشند قوها در حال مهاجرت از این منطقه هستند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 50 قطعه قو در تالاب بین‌المللی فریدونکنار حضور دارند، افزود: با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد و دوست‌داران حیات‌وحش، زیستگاه تالابی میان منطقه سرخ‌رود و ازباران تالاب بین‌المللی فریدونکنار ایجاد شده و این امر سبب شده تا قوها آزادی عمل بیشتری داشته‌ باشند و بین این دو تالاب در حال جابه‌جایی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه قوهای مهاجر از سال 86 وارد تالاب بین‌المللی فریدونکنار شدند، گفت: این جمعیت قوها پس از سرمای سخت، همه ساله به صورت منظم وارد تالاب فریدونکنار می‌شوند.

مهردادی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوا و تالاب، امسال همانند سال‌های گذشته هیچ مشکلی برای قوها وجود نداشته‌ و از شرایط خوبی برخوردار بودند.

وی درباره وضعیت تغذیه قوهای مهاجر نیز اظهار داشت: با همکاری محیط زیست، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مردم منطقه، هیچ مشکلی در این زمینه نیز وجود نداشته‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ورود پرندگان مهاجر از اوایل فصل پاییز در استان، اظهار کرد: هر ساله حدود 90 گونه پرنده مهاجر از جمله مرغابی‌، فلامینگو، قوها، حواصیل‌، غاز و سایر پرندگان کنارآبزی برای زمستان‌گذرانی وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران می‌شوند.

مهردادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی و سرما که تاکنون در مازندران داشتیم پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و آب‌بندان‌ها حضور دارند و هنوز در وضعیت زمستانه به‌سر می‌برند و از اواسط اسفندماه و با تغییر شرایط آب‌ و هوایی به‌تدریج جابه‌جا می‌شود.

وی یادآور شد: مهاجرت پرندگان مستلزم شرایط است و به شرایط محیطی و آب و هوایی بستگی دارد که پس از بهار مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/86003/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول