اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان دارالقرآن:

تخصیص بودجه مناسب‌ فعالیت‌های قرآنی را هدفمند می‌کند

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های قرآنی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس با اختصاص بودجه مناسب فعالیت‌های قرآنی، ما را در ارائه خدمات بیشتر به فعالان قرآنی یاری کنند.

تخصیص بودجه مناسب‌ فعالیت‌های قرآنی را هدفمند می‌کند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن در آیین افتتاحیه مرحله کشوری مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت که امشب 29 بهمن‌ماه با حضور غلامعلی حدادعادل در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد به ارائه توضیحاتی درباره این مسابقات پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی طراحی شد تا از این طریق در راستای توسعه برنامه‌های قرآنی در بین دستگاه‌ها گامی مؤثر برداشته شود.

وی هدف از برگزاری مسابقات تسنیم را آشنایی با تخصص‌های قرآنی در بین کارکنان دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: یکی از نتایج برگزاری این مسابقات تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی است که امیدواریم این شورا بتواند در بین کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی توجه به قرآن را نهادینه کند.

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه مسابقات تلاوت نیز از 2 سال پیش کلید خورد گفت: این مسابقات قاریان را به حفظ قرآن و توجه به مفاهیم هدایت می‌کند همچنین حافظان قرآن نیز در این مسابقات بیش از سایر مسابقات قرآنی کشور به مفاهیم قرآنی توجه خواهند داشت.

قره‌شیخلو با اشاره به استقبال قرآن‌آموزان از مسابقات تلاوت گفت: امیدواریم سطح برنامه‌های قرآنی با برگزاری چنین مسابقاتی ارتقا یابد.

وی در ادامه ساماندهی مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی را یکی از مأموریت‌های سازمان دارالقرآن عنوان و خاطرنشان کرد: 2 هزار مؤسسه قرآنی و بیش از 4500 خانه قرآن شهری و روستایی تحت نظارت سازمان درالقرآن فعالیت دارند که تمامی این مؤسسات به صورت مردمی اداره می‌شوند و ما به عنوان دستگاه حاکمیتی تلاش می‌کنیم این نهادها را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه امشب از 18 اتحادیه، مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی تجلیل می‌شود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در اختیار دادن بودجه مناسب به دستگاه‌های قرآنی فعالیت‌های فرهنگی را توسعه بخشند و گفت: اگر بودجه‌ مناسبی به دستگاه‌های قرآنی اختصاص یابد به طور حتم ما نیز بهتر می‌توانیم خدماتی برای فعالان قرآنی ارائه دهیم.

قره‌شیخلو به تقدیر از دو مدیر قرآنی که امشب صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت:‌حسن گروسی مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما در طول فعالیت‌ خود زحمات بسیاری برای ارتقای برنامه‌های قرآنی در سیما داشت همچنین ولی یاراحمدی مدیر سابق مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در طول مدیریت اقدامات ارزشمندی ارائه کرد که جا دارد در این مراسم از زحمات این مدیران قرآنی تقدیر کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول