اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه صادرات گوشت مرغ

کشتارگاه صنعتی مرغ در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کشتارگاه با هدف توسعه صادرات گوشت مرغ ایجاد می‌شود.

کشتارگاه صنعتی مرغ در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

علی‌اشرف منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ مجهز به خط 02 در استان کرمانشاه خبر داد.

وی هدف از ایجاد این کشتارگاه را توسعه صادرات گوشت مرغ از استان عنوان کرد و افزود: ایجاد دو مورد زنجیره تولید مرغ گوشتی و افزایش ظرفیت واحدهای گاوداری صنعتی از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان به‌ شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ظرفیت پرورش واحدهای بوقلمون صنعتی در استان، گفت: رشد 33 درصدی تولید بوقلمون در استان از جمله موفقیت‌های این سازمان در یک سال و نیم گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحدهای صدرالاشاره در حوزه دام و طیور نیز افزایش 18 درصدی تولید مرغ، 12 درصدی تخم‌مرغ و افزایش 34 درصدی عسل را همراه داشته است.

منصوری به رشد 29 درصدی ظرفیت واحدهای پرواربندی بره و گوساله صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: کلنی‌های زنبور عسل نیز با رشد 46 درصدی مواجه بوده است.

وی افزایش ظرفیت تولید آبزیان و رسیدن تولید استان در این بخش به 15 هزار و 460 تن در سال را  از دیگر موفقیت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای بیش از سه هزار و 300 هکتار سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در محدوده چاه‌های آبیاری کشاورزان در استان خبر داد و گفت: تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی نیز در سطح یک‌هزار و 470 هکتار صورت گرفته است.

این مسئول به آغاز عملیات شبکه‌های فرعی آبیاری و زه‌کشی در حوزه رودخانه‌های مرزی و شروع عملیات در بیش از 12 هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون این عملیات در سطح سه هزار و 300 هکتار از اراضی اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات کشاورزی در استان به 932 هزار تن رسیده، افزود: این میزان نسبت به دوره‌های گذشته رشدی 99 هزار تنی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2700/الف30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول