اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی چشم‌انداز کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان

در دیدار نماینده عمان با مقامات وزرات روابط اقتصادی خارجی ازبکستان، چشم‌انداز کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی چشم‌انداز کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند به نقل از خبرگزاری «کانیوز»، «عبدالسلام آل مرشدی» مدیر اجرایی بنیاد دولتی عمان در «تاشکند» امروز با مقامات وزارت روابط اقتصادی خارجی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی ازبکستان دیدار و چشم‌انداز موافقت‌نامه تاسیس کریدور حمل‌و نقل بین‌المللی و ترانزیتی ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان را بررسی کرد.

 در این دیدار همچنین چشم انداز گسترش همکاری‌های متقابل اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری و مالی و فنی بین 2 کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین توسعه بیش از پیش فعالیت «شرکت سرمایه‌گذاری ازبک-عمان»، چشم‌انداز اجرای عملی موافقت‌نامه تاسیس کریدور حمل‌و نقل بین‌المللی و ترانزیتی بین دولت‌های ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان (موافقت‌ نامه عشق آباد) نیز بررسی شد.

بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر سال گذشته «اسلام کریم‌اف» یادداشت تفاهمی را در راستای اجرای موافقت‌نامه تاسیس کریدور حمل‌و نقل بین‌المللی و ترانزیتی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، عمان، قطر، ترکمنستان و ازبکستان (موافقت‌نامه عشق آباد) تصویب کرد.

این یادداشت تفاهم در 6 اوت سال 2014 میلادی در شهر «مسقط» امضا شده است.

ازبکستان، ترکمنستان، ایران، عمان و قطر در تاریخ 25 آوریل سال 2011 میلادی موافقت نامه‌ای را در مورد تاسیس کریدور جدید حمل‌و نقل بین‌المللی و ترانزیتی که کشورهای آسیای مرکزی را با بنادر خلیج فارس اتصال خواهد داد به امضا رساندند.

این موافقت‌نامه توسط وزرای امور خارجه ازبکستان، ترکمنستان، ایران، عمان و قطر در عشق آباد پایتخت ترکمنستان به امضا رسید که پس از مدتی قطر از این طرح خارج شد.

پس از مدتی مشخص شد که قزاقستان به کریدور حمل‌و نقل بین‌المللی و ترانزیتی که از 4 کشور ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عمان عبور می‌کند، ملحق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول