اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قربانیان تروریسم اگر مسلمان باشند، نیاز به جنجال ندارد

جیغ بنفش در «شارلی ابدو» پاریس؛ سکوت سرد برای مسلمانان چپل‌هیل در آمریکا

همه چیز عادی است. اتفاقی نیفتاده است. یک جوان آمریکایی که لابد روانی است، فقط سه دانشجوی مسلمان را به ضرب گلوله کشته است. تازه عروس و دامادی که قربانی نژادپرستی شدند، اما هیچ رسانه‌ای خم به ابرو نیاورد.

جیغ بنفش در «شارلی ابدو» پاریس؛ سکوت سرد برای مسلمانان چپل‌هیل در آمریکا

خبرگزاری فارس- رضا دهقانی ؛ سه دانشجوی آمریکایی 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (یک زن و شوهر و یک خواهر) سه‌شنبه (21 بهمن) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

مهاجم، فردی است 46 ساله به نام «کریگ استفن هیکس» که مدام علیه اسلام و مسلمانان، مطالبی در فیس‌بوک خود نوشته است. برای چه؟ صرفا برای اینکه دو خواهر حجاب اسلامی بر سر داشتند، یا آقا داماد، مسلمان بود.

اتفاقی که افتاده است، صرفا قتل فجیع نیست، هشداری است که بیشتر بدانیم و از ظلمی که بر ما می‌رود، آگاه باشیم و برای آن کاری بکنیم.

می‌شود موضوع را بار عاطفی داد که یک تازه عروس و داماد بیگناه کشته شده‌اند. می‌شود تصاویر پدر و مادر آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، اما این‌ها چیزی نیست که لازم است گفته شود.

سؤال اصلی این است، چرا باید سه جوان مسلمان که صرفا برای درس خواندن به آمریکا رفته‌اند به خاطر مسلمان بودنشان کشته شوند؟ به صراحت باید پرسیده شود: چه کسی مقصر است؟

قاتل همیشه آثاری از خود به جای می‌گذارد. عواملی که باعث و بانی این قتل هستند، حال با «سکوت»، خود را عیان کرده‌اند. بله رسانه‌های غربی و هوچی‌گری‌هایشان که چند ماهی است به اوج رسیده و مسلمانان و اسلام را نشانه رفته است، عامل این کشتار هستند. اینکه بگوییم قاتل فردی است به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله اهل «کارولینای شمالی» یک آدرس اشتباه است. در هر جنایتی باید دنبال منبع تنفرزا رفت. منبعی که تنفر و خشونت را در جامعه رواج می‌دهد. همان رسانه‌های حکومتی و دولتی غربی؛ حال در سکوتی قابل پیش‌بینی، صرفا برخی از آن‌ها خبر خام را در عرض نیم دقیقه پوشش دادند و رد شدند. بله این‌جا «شارلی ابدو» در پاریس نیست. نه خبری از پوشش فوری است، نه تحلیلی، نه مصاحبه‌ای نه میز گردی.

این‌جا شارلی ابدو نیست که سران دولت‌ها، اشک تمساح بریزند و نتانیاهوی تروریست را در کنار خود داشته باشند تا به تروریسم اعتراض کنند.


راهپیمایی پاریس برای شارلی ابدو

 

این سکوت رسانه‌‌های غربی، صدای اعتراض بسیاری از کاربران رسانه‌های مجازی عربی و حتی غربی را نیز در آورده است.

بسیاری از آن‌ها، با رسم کاریکاتورهایی به این نوع تبعیض این رسانه‌ها اعتراض کرده اند و هشتگ «#ChapelHillShooting» یا «#مجزرة_شابیل_هل» را برای یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

از شخصیت‌های برجسته‌ای که در صفحه توئیتر خود به این نوع رفتار رسانه‌هایی چون «بی.بی.سی» «سی.ان.ان» و «فاکس نیوز» اعرتاض کرده است؛ دکتر «مدس گیلبرت» پزشک معروف نروژی که در جنگ غزه بسیار شهرت یافت. وی می‌نویسد: 3 جوان در آمریکا مردند، نه تظاهراتی شد نه اعتراضی، البته هیچ اهمیتی ندارد، چرا که آنان مسلمان بودند.


یسر و ضیاء، دو ماه قبل از حادثه

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول