اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

رضایت نوجوانان از اردوی استعدادهای درخشان قرآنی/ مهم‌ترین ویژگی اردوها

چهارمین دوره اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که بسیاری از نوجوانان برتر قرآنی با احساس رضایت از برگزاری این اردوها به شهر خود بازگشتند تا برای حضور شایسته در اردوی بعدی خود را آماده می‌کنند.

رضایت نوجوانان از اردوی استعدادهای درخشان قرآنی/ مهم‌ترین ویژگی اردوها

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی فارس، مرحله چهارم نخستین دوره اردوی استعدادهای درخشان قرآنی سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه در ساختمان سازمان دارالقرآن با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد.

«مهدی قره‌شبخلو» رئیس سازمان دارالقرآن در مراسم افتتاحیه هدف از برگزاری اردوهای استعدادهای درخشان قرآن در زمینه قرائت را تهیه ابزار و بستر لازم برای رشد نسل جدیدی از قاریان قرآن دانست و گفت: هر یک از افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند باید در آینده، یک سازمان قرآنی متحرک، مبلغ فرهنگ قرآن کریم و توسعه دهنده آن در محیط اطراف خود باشند بنابراین هدف از برگزاری این دوره قاری‌پروری صرف نیست.

تقسیم نوجوانان قرآنی به 4 گروه

پس از برگزاری آن 67 قاری نوجوان شرکت‎کننده در این اردوها به چهار گروه «طه» و «یاسین» ویژه نوجوانان زیر 17 سال و «رضوان» و «تسنیم» ویژه نوجوانان بالای 17 سال تقسیم و هر گروه در کلاس‌های پیش‌بینی شده حاضر شدند.

بر اساس برنامه‌ریزی در بخش‌های تجوید «محمدرضا پورزرگری» و «بهروز یاریگل»، صوت و لحن «نصرت‌الله عارف حسینی» و «علی‌اکبر ملکشاهی»، سبک زندگی قرآنی «علیرضا لطفی» و «حمیدرضا سلمانیان» و وقف و ابتدا «کریم دولتی» و «محمدمهدی بحرالعلوم» به آموزش پرداختند.

 

حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و راهپیمایی 22 بهمن

در نخستین روز برگزاری اردوی استعدادهای درخشان قرآنی استعدادهای برتر پس از حضور در کلاس‌های مختلف به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رفتند که پس از اقامه نماز مغرب و عشا، «عباس سلیمی» استاد پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به مسئولیت خطیر نوجوانان و جوانان نسل حاضر، گفت: ما از هر طرف در محاصره شیطان هستیم و برای رهایی از دام شیطان راهی جز پناه بردن به قرآن نداریم بنابراین همانطور که امام صادق(ع) می‌فرمایند: «هر جوان با ایمانی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در هم آمیخته می‌شود» شما نوجوانان نیز باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و در امان ماندن از شر شیطان اینگونه با قرآن برخورد کنید.

در دومین روز اردوی استعدادهای درخشان قرآنی، نوجوانان پس از آموزش‌های قرآنی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه شرکت کردند. پس از آن نیز ادامه برنامه‌های چهارمین دوره اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی برگزار شد.

این دوره از اردوی استعدادهای درخشان قرآنی جمعه 24 بهمن‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

تربیت قاریان برتر اخلاق محور در 3 سال

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به رشد قابل توجه استعدادهای برتر قرآنی، اظهار داشت: در اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که اجرای این برنامه‌ها در مدت سه سال خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه برای ارزیابی بهتر استعدادهای برتر قرآنی کارنامه‌ای از فعالیت‌های آنها تهیه و ارسال خواهد شد، گفت: ما در این اردوها علاوه بر آموزش تخصصی فنون تلاوت به سبک زندگی قرآنی نیز توجه می کنیم تا از این روش بتوانیم قاریان اخلاق‌محور تربیت کنیم.

ضرغام با اشاره به ایجاد ارتباط بیشتر قاریان نوجوانان با اساتید، خاطر نشان کرد: در این اردوها نوجوانان قرآنی موظف هستند تکالیف خود را به خوبی انجام دهند تا بتوانند در دوره بعدی نیز شرکت کنند البته ما برای ترغیب بیشتر آنها در چهارمین دوره این اردوها جلسه قرآن با حضور استاد «خدام حسینی» برگزار کردیم که ایشان نکات کلیدی و قابل توجهی ارائه دادند که امیدواریم نوجوانان به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

خوشحالم که می‌توانم از تجربیات اساتید بزرگ کشور استفاده کنم

«محمد دهش» یکی از قاریان شرکت‌کننده در این اردوها در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با ضمن تقدیر برگزارکنندگان این اردوها، اظهار داشت: اولین باری که در این اردوها شرکت کردم حس خاصی داشتم چرا که می‌توانستم تحت آموزش اساتید بزرگ کشورمان قرار گیرم و از تجربیات آنها استفاده کنم.

این قاری نوجوان 20 ساله که دانشجوی رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است با بیان اینکه امکانات آموزشی در شهرستان‌ها بسیار محدود است، گفت:برگزاری چنین اردوهایی که نوجوانان و جوانان مستعد استان‌های مختلف کشور را دور هم جمع می‌کند آثار و برکات بسیاری دارد که امیدواریم ما با استفاده از این فرصت بتوانیم به جایگاه مطلوبی در عرصه تلاوت برسیم.

جای استاد «شاه میوه» در اردو خالی بود

دهش با اشاره به اهمیت حضور اساتید قرآن در این اردوها، خاطر نشان کرد: به نظر من حضور استاد «غلامرضا شاه‌میوه» در اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی می‌تواند اثرگذاری این اردوها را بیشتر کند چرا که ایشان تسلط کاملی به تلاوت دارند و وقتی ما آیاتی از قرآن را می‌خوانیم به گونه‌ای تجزیه و تحلیل می‌کنند که شاید دیگر اشتباه گذشته را تکرار نکنیم؛ البته اساتیدی که در این دوره هم حضور داشتند تلاش بسیاری کردند که امیدوارم ما بتوانیم با پیشرفت روزافزون زحمات این اساتید را جبران کنیم.

مهم‌ترین ویژگی اردوها/ لزوم توجه به آموزش تخصصی مهارت‌های ویژه صوت

وی توجه به سبک زندگی و اخلاق قرآنی را یکی از مهم‌ترین ویژگی این اردوها عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون پیشرفت در عرصه تلاوت قرآن در کشورمان روند خوبی طی می‌کند بنابراین ما به عنوان نوجوانان برتر قرآنی نباید به این روند اکتفا کنیم باید سطح خود را با تمرین ارتقا دهیم.

 

دهش توجه به صداسازی و مهارت‌های ویژه صوتی را یکی از مهم‌ترین مشکلات تلاوت قاریان برتر دانست و گفت: توجه به صوت باعث فصاحت در تجوید و جذابیت تلاوت می‌شود بنابراین بهتر است در اردوهای بعدی به آموزش تخصصی مهارت‌های ویژه صوت و استفاده از الحان توجه بیشتری شود.

امیدوارم بتوانم از نکات کلیدی اساتید اردو استفاده کنم

«محمدمهدی کرمی» یکی دیگر از قاریان شرکت‌کننده در این اردوها در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تأثیرگذاری این اردوها در تربیت قرآنی نوجوانان، اظهار داشت: اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی اردوهایی است که باعث پیشرفت ما در تمامی عرصه های قرآنی می‌شود که البته نکته مهم در این اردوها توجه به تربیت قرآنی است که شاید در بین نوجوانان کمتر مورد توجه قرار دارد.

این قاری 21 ساله که دانشجوی علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع) است تدریس تخصصی و متمرکز را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اردوها عنوان کرد و گفت: حضور در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی و استفاده از سخنان استاد «عباس سلیمی» بهترین خاطره من از چهارمین دوره این اردوها است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از نکات کلیدی مطرح‌شده سطح تلاوت خود را تقویت کنیم و با آمادگی بیشتر در اردوی بعدی حاضر شویم.

به گزارش فارس پنجمین مرحله نخستین دوره اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی تابستان سال آینده به همت سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

 اسامی و تصاویر 67 استعداد برتر قرانی شرکت‌کننده در چهارمین دوره اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی اسامی و تصاویر 67 استعداد برتر قرآنی شرکت‌کننده در چهارمین دوره اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول