اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان خبر داد

افزایش 185 درصدی اعتبار تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش گلستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان گفت: اعتبارات امسال در حوزه تربیت بدنی و سلامت در استان گلستان 2.5 برابر شده و به 185 درصد رسیده است.

افزایش 185 درصدی اعتبار تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش گلستان

محمد بهشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه ورزش بهترین وسیله برای غنی‌سازی اوقات فراغت است، اظهار کرد: بیشترین ناهنجاری دانش‎آموزان گلستانی کف پای صاف و شانه نامتقارن است.

وی تصریح کرد: در سطح مدارس گلستان طرح حرکات اصلاحی و راست قامتی در حال اجراست و 6 هزار و 152 دانش‎آموز پسر و 5 هزار و 880 دانش‎آموز دختر در این طرح معاینه شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه کف پای صاف و شانه‌های نامتقارن بیشترین ناهنجاری در بین دانش‌آموزان گلستانی است، افزود: در استان گلستان 9 کانون حرکات اصلاحی و راست قامتی را تشکیل داده‎ایم که به ارائه خدمات به دانش‎آموزان گلستانی می‎پردازند.

افزایش 185 درصدی اعتبار تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش گلستان

بهشتی بیان داشت: اعتبارات امسال در حوزه تربیت بدنی و سلامت در استان گلستان 2.5 برابر شده و به 185 درصد رسیده است؛ اما با توجه به حجم برنامه‎های تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش گلستان کفاف برنامه‎ها را نمی‎کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: کیفیت‌بخشی به درس تربیت بدنی، راه‎اندازی و گسترش المپیاد ورزشی، طراحی استعدادیابی ورزشی در قالب کانون‎های ورزشی درون و برون مدرسه‎ای طراحی و اجرای کانون‌های اصلاحی و راست قامتی در گستره مدارس استان گلستان و اجرای حیاط پویای ورزشی از اقداماتی است که در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش استان گلستان در سطح مدارس صورت گرفته است.

بهشتی به فعالیت‎های حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس استان گلستان اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش برای فعالیت‎های ورزشی 67 سالن ورزشی و 13 فضای ورزشی روباز در اختیار مدارس و دانش‎آموزان استان گلستان قرار داده است.

688 معلم تربیت بدنی به طور تخصصی در مدارس فعالیت دارند

وی با بیان اینکه 688 معلم تربیت بدنی در استان گلستان  وجود دارد، افزود: از این تعداد 301 نفر خانم و 387 نفر مرد در سطح مدارس به صورت تخصصی تربیت بدنی را در رشته‎های مختلف آموزش می‎دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان ابراز داشت: شش مدرسه تخصصی فعال ورزشی در سطح استان داریم که سه مدرسه در شهرستان گرگان و سه مدرسه دیگر در شهرستان گنبدکاووس قرار دارد که شش ساعت به صورت تخصصی و دو ساعت به صورت عمومی به درس تربیت بدنی در این مدارس اختصاص داده شده است.

بهشتی گفت: 230 تیم ورزشی دانش‎آموزی در قالب 10 رشته ورزشی در مسابقات سطح استان گلستان امسال به رقابت پرداخته‎اند.

وی با بیان اینکه در 503 مدرسه استان گلستان طرح مروج سلامت انجام شده است، گفت: این طرح با همکاری مراکز بهداشت استان 252 هزار و 70 دانش‎آموز استان گلستانی را تحت پوشش مراقبت‎های سلامت قرار می‎دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه طرح «وارنیش فلوراید تراپی» برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در حال اجرا است، افزود: این طرح بیش از 159 هزار دانش‌آموز استان گلستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2307/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول