اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور ایثارگران قرارگاه شمال شرق ارتش خبر داد

شناسایی بیش از 5 هزار شهید ارتش در خراسان رضوی

رئیس امور ایثارگران قرارگاه شمال شرق ارتش از شناسایی 5 هزار و 245 شهید ارتش در استان خراسان رضوی خبر داد.

شناسایی بیش از 5 هزار شهید ارتش در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، نبی‌الله حسینی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی یادواره شهدای ارتش در سبزوار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 17 هزار و 799 جانباز و ایثارگر ارتشی در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: سالانه تعدادی از این جانبازان به مقام عظیم شهادت دست می‌یابند و همین امر سبب شده تا همواره آمار شهدای ارتشی استان متغیر باشد.

وی با اشاره به اینکه حفظ یاد و نام شهدا یکی از وظایف مهم نیروهای مسلح و خاصه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: یکی از بحث‌های مهمی که همواره در استان مورد توجه مسئولان قرار دارد مسئله برگزاری یادواره‌های شهداست که برنامه‌ریزی در این زمینه بر عهده کمیته ایثارگران بوده و با نظر شورای مرکزی ترویج ایثار و شهادت صورت می‌گیرد.

رئیس امور ایثارگران قرارگاه شمال شرق ارتش ادامه داد: یادواره‌ها در این کمیته برنامه‌ریزی و هدفگذاری و در سطح رده‌های نیروهای مسلح و مردمی در طول مدت یک سال در سطح شهرستان‌ها و استان برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به مشکلات اخیر ایثارگران در حوزه‌های درمانی نیز گفت: رفع این مشکلات همواره مورد توجه جدی مسئولان در رده‌های نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه رفع برخی از این مشکلات مربوط به قوانین مورد تصویب مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: بخشی از این مشکلات مربوط به مسئله بودجه است که اگر بودجه مورد نیاز خدمات درمانی ایثارگران تامین شود، بخش زیادی از مشکلات مالی مورد نظر نیز حل می‌شود.

رئیس امور ایثارگران قرارگاه شمال شرق ارتش با اشاره به احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان خراسان رضوی با همکاری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان عنوان کرد: احداث این مکان‌ها برای احیا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بسیار ضروری و مهم است.

حسینی با بیان اینکه در این باغ موزه‌ها ادوات و تجهیزات زرهی به کارگیری شده در دوران دفاع مقدس به نمایش عموم گذاشته می‌شود، ادامه داد: یکی از دستاوردهای این باغ موزه‌ها توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت وجود نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران و لشگر 77 پیروز خراسان اقدامات فرهنگی در راستای شناساندن شهدا، ایثارگران و قهرمانان ارتش در مناطقی که این نیرو عملیات‌های ویژه‌ای را داشته، صورت گرفت.

حسینی با بیان اینکه نخستین کاروان‌های راهیان نور توسط ارتش جمهوری اسلامی برای اعزام به مناطق جنگی راه‌اندازی شد، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش نیروهای لشگر 77 مناطق جنگی آزاد شده در عملیات شکست حصر آبادان شناسایی شد و ارتش مکان‌هایی از منطقه این عملیات را برای یادآوری خاطرات و انتقال آن به نسل‌های بعدی انقلاب پیش‌بینی کرد.

وی با تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شناخت سیره و الگوبرداری از شهدا و ایثارگران بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها و جنگ‌های فرهنگی دشمن علیه انقلاب ماست و اگر این فرهنگ ناب جهاد و شهادت در جامعه‌ساری شود دشمن عملا در میادین مختلف جنگی شکست می‌خورد.

رئیس امور ایثارگران قرارگاه شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مهم‌ترین گنجینه برای انقلاب و کشور است، گفت: حفظ این گنجینه کار مهمی است و همه وظیفه دارند تا آن را حفظ و نشر دهند.

انتهای پیام/3138/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول