اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سنای آرژانتین اصلاح سرویس‌های اطلاعاتی را بررسی می‌کند

امروز مجلس سنای آرژانتین طرح اصلاح سرویس‌های اطلاعاتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

سنای آرژانتین اصلاح سرویس‌های اطلاعاتی را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «نوتیسیاس»، کمیسیون امور قانونی و قضایی و کمیسیون امور کیفری مجلس آرژانتین امروز پیرامون اصلاح سرویس اطلاعاتی که توسط «کریستینا فرناندز کرشنر» رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی پیشنهاد شده بحث و تبادل نظر می‌کنند.

«کارلوس زامینی» دبیر امور قانونی و فنی ریاست جمهوری آرژانتین، «اُسکار پارریلی» وزیر اطلاعات این کشور و «خوان مارتین منا» معاون وی رهبری ارائه و دفاع از طرح مذکور را بر عهده دارند.

«پارریلی» و «منا» این سمت‌ها را در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر 93) بر عهده گرفتند، یعنی زمانی که رئیس‌جمهور آرژانتین هسته اصلی وزارت اطلاعات و مدیران و رؤسای بخش‌های مختلف آن را که جمعا 30 کارمند می‌شدند را تغییر داد.

این اولین گام برای اصلاح سرویس‌های مخفیانه آرژانتینی بود که هنوز از زمان آخرین دیکتاتوری مدنی نظامی باقی مانده بودند و طبق گزارشات رسانه‌ها، متهم شدند به همکاری با آژانس‌های اطلاعاتی خارجی همچون سیا و موساد رژیم اسرائیل.

طبق برنامه، در طول امروز روی پیش‌نویس طرح صحبت خواهد شد و فردا نیز میهمانانی دعوت خواهند شد تا نظرات و پیشنهادات خود را درباره اصلاحیات ارائه دهند؛ به عنوان مثال نماینده‌ای از مرکزی مطالعات قانونی و اجتماعی در جلسه فردا حاضر خواهد شد.

علاوه بر این، فردا طرح مذکور به رای نهایی گذاشته خواهد شد.

در صورتی که این طرح فردا رای مثبت بگیرد که به احتمال قوی همین طور هم خواهد شد، هفته آینده در 11 فوریه (22 بهمن) برای تصویب نهایی در مجلس سنا مورد بحث قرار می‌گیرد.

از سویی دیگر، «ترزا گارسیا» نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مجلس شورا و سنا برای نظارت بر نهادها و فعالیت‌های اطلاعاتی فراخوان برگزاری یک جلسه ویژه در روز پنجشنبه را به این سازمان اعلام کرد.

این نهاد موظف است نظر خود را در رابطه با تمام طرح‌های لوایح مرتبط با فعالیت‌های اطلاعاتی اعلام کند.

طرح مذکور، انحلال وزارت اطلاعات را در بر دارد که وظایف محوله آن، در قالب یک سازمان جدید به نام آژانس اطلاعاتی فدرال ادامه پیدا خواهد کرد و کارمندان آن نیز به این نهاد جدید منتقل خواهند شد؛ مدیر و معاون جدید نیز توسط قوه مجریه و با تصویب مجلس سنا انتخاب می‌شوند و هر 4 سال یک بار تغییر می‌کنند.

از میان خطوط مشی آژانس اطلاعاتی فدرال می‌توان به این مورد اشاره کرد: شنود مکالمات تلفنی تحت نظارت دادستانی کل کشور انجام می‌گیرد و طی  یک دوره زمانی خاص قابلیت غیرمحرمانه شدن را دارند که نباید از 25 سال کمتر باشد.   

آژانس اطلاعاتی جدید دارای اختیارات در پیشگیری از تهدیدات بین‌المللی تروریسم، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرایم اقتصادی و اینترنتی می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول