اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کنگره برزیل رهبران جدید مجالس خود را انتخاب کرد

کنگره برزیل رئیس مجلس سنا و مجلس سفلای خود را که هر 2 از حزب جنبش دموکراتیک می‌باشند انتخاب کرد.

کنگره برزیل رهبران جدید مجالس خود را انتخاب کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری برزیل، کنگره برزیل روز گذشته «رنان کالِئیروس» را به عنوان رئیس مجلس سنا و «ادوادو کونا» را به عنوان رئیس مجلس سفلای این کشور آمریکای جنوبی انتخاب کرد.

هر دو فرد مذکور به حزب جنبش دموکراتیک برزیل که محافظه‌کار و با حزب کارگران متحد می‌باشد تعلق دارند.

پس از مذاکرات سیاسی شدید، طی یک رای‌گیری محرمانه «کونا» در اولین دور با کسب 267 رای موافق از مجموع 513 عضو مجلس سفلا در مقابل رقیب خود «آرلیندو چیناگلیا» نامزد حزب کارگران که 136 رای به دست آورد پیروز شد.

«کونا» پس از به رسمیت شناختن نتیجه رای‌گیری در دفاع از استقلال بیشتر برای قوه مقننه در مقابل قوه مجریه اذعان داشت: مردم فقط می‌خواهند که قوه‌ها مستقل و با یکدیگر هماهنگ باشند.

تحلیلگران بر این باورند که پیروزی «کونا» ضربه ای به دولت «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل می‌باشد، زیرا رئیس مجلس سفلی این قدرت را دارد که اجازه دهد روند محاکمه‌های سیاسی علیه مقامات بلندپایه حتی رئیس‌جمهور کشور آغاز شود.

انتخاب «کونا» می‌تواند درخواست اپوزیسیون برای انجام تحقیقات پیرامون پرونده انحرافات میلیونی شرکت نفت دولتی «پرتوبراس» برزیل را در پی داشته باشد؛ در رسوایی این شرکت بسیاری از مقامات سیاسی که توسط «روسف» سرکار آمدند شرکت داشته‌اند و به نوعی وی را مسئول چشم‌پوشی از این انحرافات و بزرگ شدن فساد می‌دانند.

در مجلس سنای برزیلی نیز «کالئیروس» با تصویب دولت و با کسب 49 رای در مقابل 31 رای به دست آمده توسط تنها رقیب خود «لوئیس انریکه» بار دیگر این سمت را عهده دار شد.
«کالئیروس» تصریح کرد تصمیمات این مجلس به صورت جمعی اتخاذ خواهند شد و در ادامه گفت: درک متقابل هیچ وقت به معنای سرکوب کسی که توانایی کمتری دارد توسط کسی که توانایی بیشتری دارد نیست.

وی را یکی از سیاستمدارانی می‌دانند که در طرح فساد میلیونی «پتروبراس» پول دریافت کرده است؛ وی با رضایت دولت به این سمت منصوب شده و طبق نظر تحلیلگران انتظار می‌رود که شورش احتمالی «کونا» را ساکت کند.

روز یکشنبه با آغاز پنجاه و پنجمین مجلس قانونگذاری کنگره برزیل، 513 عضو مجلس نمایندگان که در ماه اکتبر (مهر 93) انتخاب شده بودند و 27 سناتور که مجلس سنا توسط آنها بخش سوم اعضای خود را تجدید کرد کار و فعالیت خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول