اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات در برزیل علیه کاهش مزایای کار

هزاران برزیلی در اعتراض به کاهش مزایای کار و اقدامات جدید اقتصادی اعلام شده توسط رئیس جمهور این کشور، تظاهرات گسترده‌ای بر پا کردند.

تظاهرات در برزیل علیه کاهش مزایای کار

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، هزاران برزیلی در اعتراض به کاهش مزایای کار و اقدامات جدید اقتصادی اعلام شده توسط «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل به عنوان بخشی از برنامه دولت وی در خیابان‌های این کشور دست به تظاهرات زدند.

ده‌ها شهر برزیل صحنه تظاهرات ایجاد شده توسط 6 اتحادیه بزرگ این کشور در اعتراض به از دست رفتن حقوق‌ها و دفاع از کار بود.

گسترده‌ترین تظاهرات در شهر «سائوپائولو» برزیل (جنوب شرقی) گزارش شد؛ چرا‌که به گفته سازمان‌دهندگان حدود 10 هزار تظاهر‌کننده در این شهر حضور داشتند.

تظاهرکنندگان برزیلی خشمگینانه از رئیس جمهور این کشور خواستند از تصمیم خود درباره پس‌انداز سالیانه حدود 7 هزار میلیون دلار برای تغییر قوانین پرداخت مزایای بیکاری، بیماری و مرگ صرف نظر کند.

از جمله اقدامات جدید اعمال شده توسط «روسف»، گسترش حداقل زمان دریافت مزایای بیکاری از 6 ماه به 18 ماه می‌باشد.

«سرخیو نوبره» دبیر کل اتحادیه مرکزی کارگران، بزرگترین اتحادیه این کشور که با حزب کارگران «روسف» در ارتباط است، گفت: دستور کار انتخابات این کشور مخالف اقدامات فعلی که کشور را به سمت رکود اقتصادی سوق دهد، می‌باشد.

«نوبره» پس از این‌که اقدامات صورت گرفته در این کشور را با اقدامات ریاضت اقتصادی اتخاذ شده از سال 2008 در اروپا برابر دانست، آن‌‌ها را ناکارآمد توصیف کرد.

وی افزود: در صورت ترویج این دستور کار بحران اقتصادی در کشور طولانی‌تر خواهد شد.

سه شنبه رئیس جمهور برزیل ضمن تاکید بر لزوم کاهش یارانه و مزایای کار اعلام کرد که این اقدام تاثیری در حقوق افراد نخواهد گذاشت و ما برای حقوق آن‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

برزیل در 26 فوریه سال جاری بار دیگر صحنه تظاهرات توسط این اتحادیه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول