اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حاجی‌شریف مطرح کرد

ضرورت افزایش کیفیت قرآن‌های کشور/ توزیع ۸۵ هزار جلد قرآن تا ۲۲ بهمن‌ماه

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اشاره به ضرورت افزایش کیفیت قرآن در کشور گفت: متأسفانه برخی از ناشران قرآن‌های با کیفیت پایین چاپ می‌کنند که زود از بین می‌رود.

ضرورت افزایش کیفیت قرآن‌های کشور/ توزیع ۸۵ هزار جلد قرآن تا ۲۲ بهمن‌ماه

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، احمد حاجی شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن در مراسم رونمایی از 20 هزار جلد قرآن کریم که امروز 5 بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 45 هزار جلد قرآن کریم با مشارکت‌های مردمی چاپ و توزیع شده است و 20 هزار جلد دیگر نیز در روزهای اخیر توزیع خواهد شد.

چاپ و توزیع ۸۵ هزار جلد قرآن تا ۲۲ بهمن‌ماه

وی از چاپ 20 هزار جلد قرآن کریم دیگر تا روز 9 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: تا 22 بهمن‌ماه سال جاری 85 هزار جلد قرآن کریم با مشارکت‌های مردمی چاپ و توزیع می‌شود که با تدابیر اندیشیده شده این تعداد تا پایان سال به 100 هزار جلد قرآن کریم خواهد رسید که این قرآن‌ها به صورت رایگان در استان‌های مختلف کشور با محوریت مناطق محروم توزیع خواهد شد.

چاپ ۷۵۲ هزار جلد قرآن طی ۶ سال گذشته

حاجی شریف با بیان اینکه نیاز به چاپ و توزیع قرآن کریم در کشور بسیار بالا است، تصریح کرد: در 6 سال گذشته 752 هزار جلد قرآن کریم چاپ و در اختیار مردم قرار گرفت، اما با توجه به نیاز جامعه به گسترش چاپ و توزیع قرآن این تعداد بسیار کم است.

بعد از انقلاب دولت به نحو شایسته از چاپ و نشر قرآن حمایت نکرده است

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت به صورت شایسته‌ از چاپ و نشر قرآن کریم حمایت نکرد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر گام‌هایی در جهت توسعه چاپ و نشر قرآن برداشته شد که امیدواریم این روند با حمایت دولت و مردم به خوبی پیگیری شود.

ضرورت افزایش کیفیت قرآن در کشور

حاجی شریف با اشاره به کیفیت نامطلوب برخی از قرآن‌های چاپ شده گفت: متأسفانه برخی از ناشران قرآن‌هایی با کیفیت نامناسب به چاپ می‌رسانند به طوری که پس از گذشت زمانی محدود این قرآن‌ها پاره می‌شوند در حالی که ما باید سعی کنیم چاپ قرآن را با بهترین کیفیت توسعه بخشیم تا با ماندگاری بیشتر نیاز به تعویض نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول