اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

میرزاجانی به فارس خبر داد

قاریان درجات ۱ و ۲ طرح ارزیابی به مسابقات کشوری قرآن کریم می‌روند

رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن از توافق این شورا با مرکز امور قرآنی اوقاف برای راه‌یابی برگزیدگان درجات یک و دو طرح ارزیابی قاریان به مسابقات کشوری قرآن کریم خبر داد.

قاریان درجات ۱ و ۲ طرح ارزیابی به مسابقات کشوری قرآن کریم می‌روند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سومین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم چندی پیش به پایان رسید و امسال یک امتیاز و تسهیلات جدید هم به طرح افزوده شد.

«محمد‌تقی‌ میرزا‌جانی» رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: طی توافق با رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مقرر شد برگزیدگان درجات یک و دو طرح ارزیابی قاریان قرآن کریم به صورت مستقیم در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم حضور پیدا کنند.

میرزا‌جانی برگزیدگان طرح را حائز صلاحیت در تلاوت قرآن دانست و گفت: تلاش ما بر این است که مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی و استانی تضعیف نشود، اما کسانی که نفرات برتر طرح ارزیابی هستند به عنوان یک قاری خوب و خوشخوان تأیید صلاحیت شده‌اند و سطح بالایی دارند، پس می‌توانند در مسابقات کشوری شرکت کنند. همچنین تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی بین طرح ارزیابی و مسابقات قرآن در رشد تلاوت کشور گام برداریم.

وی از اجرای این کار به مدت دو سال خبر داد و گفت: طبق توافق به عمل آمده قرار شد این کار به مدت دو سال یعنی در سال‌های 93 و 94 اجرا شود به این صورت که برگزیدگان درجات یک و دو در این سال‌ها به مسابقات کشوری همان سال اعزام شوند. همچنین مقرر شد پس از اجرای این کار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ اجرای این مصوبه دوباره بررسی و برای سال‌های بعد تصمیم‌گیری شود.

به گزارش فارس امسال «حبیب صداقت» موفق به کسب مدرک درجه دو تلاوت از شورای عالی قرآن شد که با کسب این مدرک می‌تواند امسال در مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی تبریز برگزار می‌شود شرکت کند.

پیش از این اعزام به سفر تبلیغی هم به عنوان یکی دیگر از امتیازات و تسهیلات طرح ارزیابی قاریان از سوی شورای عالی قرآن اعلام شده بود که تنها برگزیده درجه دو طرح چندی پیش به لبنان اعزام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول