اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 23 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی به خراسان‌ جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: حدود 23 میلیارد تومان اعتبار به صورت متمرکز برای خشکسالی به دستگاه‌های متولی این امر در استان اختصاص داده شده است.

اختصاص 23 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی به خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید‌ابوالحسن میرجلیلی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار داشت: در سطح استان 14 کارگروه در زمینه‌های تخصصی قسمت‌های مختلف مدیریت بحران تشکیل شده است.

وی یکی از کارگروه‌های مهم مدیریت بحران استان را کارگروه مخاطرات بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: این کارگروه در هر فصل باید تشکیل جلسه بدهد و همچنین این کارگروه از نظر مصوبات جزء سه کارگروه نخست مدیریت بحران استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی خواست شرح وظایف خود را در قانون مدیریت بحران مطالعه کنند.

میرجلیلی افزود: برای سال زارعی 91-92 در بحث استمهال وام‌های بانکی مربوط به خشکسالی طبق استعلامی که از وزارت جهاد کشاورزی شده برمبنای برخی از شاخص‌ها پهنه کوچکی از استان را در برگرفته است که این موضوع می‌طلبد دستگاه‌های استانی شاخص‌های مورد نظر خود را به کارگروه اعلام کنند.

وی از آبرسانی 450 روستای استان به صورت سیار خبر داد و اضافه کرد: در برخی از نقاط استان مانند طبس به سبب شدت تبخیر، بارندگی خاص جنی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: باید در کارگروه مدیریت بحران کشور از استان دفاع شود و تمام پهنه سرزمینی استان شامل بحث خشکسالی شود.

میرجلیلی به سهم خراسان جنوبی از اعتبارات خشکسالی اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب شهری، روستایی و عشایری 6 میلیارد تومان، تامین علوفه 4.1 میلیارد تومان، پروژه‌های آبرسانی شهری و روستایی 8 میلیارد تومان و پروژه تصفیه‌خانه شهر بیرجند 5 میلیارد تومان سهم استان از اعتبارات خشکسالی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 23 میلیارد تومان اعتبار به صورت متمرکز برای خشکسالی به دستگاه‌های متولی این امر در استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از اعتبارات مربوط به مدیریت بحران اعتبارات کشوری است که باید مسئولان سهم استان را مطالبه کنند، گفت: در این راستا برای مقابله با ریزگردها 55 میلیارد تومان اعتبار، کنترل و اقدامات مربوط به بیماری لمپی‌اسکین 10 میلیارد تومان، 8.8 میلیارد تومان برای کنترل و اقدامات مربوط به بیماری VHS و توسعه آبیاری تحت فشار یک‌هزار میلیارد تومان در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که به صورت متمرکز به استان داده شده گزارش اقدامات صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی این اقدامات به کارگروه داده شود.

انتهای پیام/69027/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول