اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کوبا از صلح پایدار در سوریه و فلسطین حمایت کرد

کوبا از شورای امنیت سازمان ملل خواست یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه به ویژه در فلسطین و سوریه پیدا کند.

کوبا از صلح پایدار در سوریه و فلسطین حمایت کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «رادیو‌ هاوانا کوبا»، «اسکار لئون» نماینده دائم کوبا در سازمان ملل پس از حمایت از حق مسلم کشورهای خاورمیانه برای زندگی در یک شرایط رضایت‌بخش از این شورا خواست یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در فلسطین و سوریه پیدا کند.

«لئون» با اشاره به افزایش رویدادهای ناگوار خاورمیانه به خصوص در فلسطین، با مردم این کشور ابراز همبستگی کرد.

وی در این راستا سپس از هر اقدامی برای ترویج به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل بر اساس مرزهای پیش از سال 1967 حمایت کرده و تاکید کرد که فلسطین حق دارد به عضویت کامل سازمان ملل در آید.

«لئون» در جای دیگری از سخنانش از شورای امنیت سازمان ملل خواست بر اشغالگری‌های غیر قانونی رژیم صهیونیستی پایان دهد و این رژیم فورا از محاصره نوار غزه دست بردارد.

درباره بحران موجود در سوریه، «لئون» صراحتا دخالت خارجی در این کشور را محکوم کرد و افزود: بدون شک گروه‌های تروریستی تکفیری همچون «داعش» که در برابر دولت مشروع دمشق (پایتخت سوریه) مبارزه می‌کنند، تحت حمایت مالی و تسلیحات از سوی کشورهای خارجی هستند.

«لئون» در نهایت ابراز نگرانی عمیق خود را نسبت به قتل‌عام صورت گرفته توسط تروریست‌های «داعش» در مناطق مختلف سوریه ابراز کرد.

بر اساس گزارشات سازمان ملل؛ بیش از 200 هزار نفر در نتیجه بحران‌های موجود در سوریه از سال 2011 کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول