اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

ایلام در تولید مرغ دارای رتبه ممتاز کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در حوزه تولید مرغ در کشور دارای رتبه ممتاز هستیم.

ایلام در تولید مرغ دارای رتبه ممتاز کشور است

عبدالرضا بازدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار کرد: روند صادرات در کشور عراق مناسب است و با ظرفیت تولید چهار هزار تن مرغ زنده برای صادرات مذاکراتی صورت گرفته؛ بخشی از تغذیه و نهاده‌های دام و طیور نیز در استان برای رفع مشکل مرغداری‌ها تأمین شده است.
وی ادامه داد: باید در کنار تولید کننده مسائل و مشکلات را ببینیم و با تولیدکنندگان کنار بیاییم؛ همچنین بانک‌ها نیز همکاری لازم را صورت دهند و برای تولید مطلوب و مستمر سیستم بانکی کمک کند تا صنایع خصوصاً مرغداری‌ها پابرجا بماند.
این مسئول اضافه کرد: باید از تلاش‌های استاندار ایلام در این خصوص تشکر کرد که با صندوق توسعه ملی مذاکراتی داشته و از ظرفیت هفت استان استفاده شده و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به صورت سرمایه در گردش به واحدهایی که مشکل دارند، اختصاص یابد.
بازدار تصریح کرد: پشتیبانی امور دام خود را مکلف می‌داند که از قشر تولید کننده و زحمتکش که کشور را از این نظر واکسینه کرده‌اند حمایت کند و مرغ‌های تولیدی را بالاتر از قیمت بازار خریداری کرده و نهاده‌های دامی را در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: هیئت دولت به منظور تنظیم بازار، سازمان‌های وزارت دفاع، نیروهای مسلح، وزارت بهداشت و بازرگانی را مکلف کرده است که اقلامی را از پشتیبانی امور دام خریداری کنند؛ این مصوبه در استان به صورت کامل اجرا نشده است
و دستگاه‌های دولتی باید برای حمایت از تولید در استان، خرید مرغ و عدم توقف تولید همکاری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز پایه تولید پایین آمده است لذا باید در استان به صورت تیمی تولید را مدیریت کنیم؛ در برابر صنعت مرغ استان ایلام که نوپا است قرار داریم و هزینه تولید و تلفات نیز بالا است.

این مسئول گفت: در این مقطع حساس باید صنعت مرغ را اقتصادی کنیم تا حیات این صنعت تداوم داشته باشد.
انتهای پیام/2246/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول