اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

احداث منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی جنوب کرمان احداث می‌شود.

احداث منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید یعقوب موسوی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا یک تمدن کشاورزی در منطقه تشکیل شود که شرایط اقتصادی و فرهنگی را بهبود بخشد و در سطح کشور و دنیا شناخته شده باشد.

وی بیان داشت: جنوب کرمان ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در زمینه منابع خدادادی و انسانی دارد بر همین اساس در صدد هستیم تا با برندسازی محصولات منطقه با تمام توان از هویت آن دفاع کنیم.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در هر شرایطی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا محصولات مورد نیاز را تولید کنند، باید برای ساماندهی وضعیت آن‌ها تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی منسجم خارج از چارچوب اداری و تبلیغاتی ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: هدف از دعوت مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منطقه شناسایی و معرفی ظرفیت‌های آن و جلب حمایت آنان برای بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی و ارتباط با کشورهای مختلف دنیا است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله فرودگاه، پایانه صادراتی، اتاق بازرگانی و ... در منطقه فراهم شده است، افزود: همچنین در صورت توافق با کشور روسیه مقرر شده است تا پروازهای چارتر به مقصد روسیه از فرودگاه راه‌اندازی شود.

موسوی از احداث منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی جنوب کرمان خبر داد و عنوان کرد: این منطقه در زمینی به مساحت 420 هکتار مشخص شده است تا طی سفر رئیس جمهوری مطرح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: همچنین طی چهار ماه یک کتابچه برای شش سال آینده کشاورزی منطقه تدوین شده است تا بتوان در آینده تولید و فروش محصولات را به خوبی ساماندهی کرد.

وی با تأکید بر اینکه از کشاورزان نخبه جنوب کرمان که بالاترین سطح تولیدات را دارند، حمایت می‌شود، بیان داشت: در طرح استمرار پیاز با مشکل افزایش کشت مواجه هستیم به همین دلیل با هم‌اندیشی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، میدان‌داران و تولیدکنندگان تلاش می‌کنیم که سازوکار مناسبی برای این وضعیت ایجاد شود.

موسوی با بیان اینکه باید مدیریت ترویج نیز در راستای ارتقای کیفیت محصولات برای کشاورزان دوره‌های آموزشی برگزار کند، خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می‌کنیم تا شبکه توزیع محصولات کشاورزی منطقه با مشارکت جدی تمام عوامل موجود ساماندهی شود.

انتهای پیام/80001/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول