اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خبر داد

معرفی 19 طرح کشاورزی در خوسف برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از معرفی 19 طرح بزرگ کشاورزی در سال جاری برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: اعتبار این طرح‌ها معادل 83 میلیارد ریال بوده، اما تا‌کنون از سوی بانک‌های عامل عملیاتی نشده است.

معرفی 19 طرح کشاورزی در خوسف برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی

حسین اصغری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوسف اظهار داشت: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در 50 منطقه در سطح یک‌هزار و 100 هکتار در شهرستان انجام شده که در این زمینه رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده‌ایم.

وی به احیاء و مرمت 163 رشته قنات در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای احیاء و مرمت این قنات‌ها 16 میلیارد ریال هزینه شده است.

لوله‌گذاری و کانال‌کشی 250 کیلومتر از مسیرهای انتقال آب در خوسف

مدیر جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: طی چند سال اخیر لوله‌گذاری و کانال‌کشی مسیرهای انتقال آب در سطح منابع آبی به طول 250 کیلومتر با هزینه‌کرد 40 میلیارد ریال در سطح شهرستان انجام شده است.

اصغری از تغییر الگوی کشت از محصولات آب‌بر و بازده اقتصادی پایین به محصولات کم آب‌بر و محصولات اقتصادی خبر داد و گفت: این تغییر الگوی کاشت در یک‌هزار هکتار از اراضی باغی عناب، 500 هکتار از اراضی باغی انار و 500 هکتار از اراضی ذرت علوفه‌ای انجام شده است.

وی اجرای کشاورزی حفاظتی را یکی از اقدامات انجام شده در شهرستان خوسف برشمرد و گفت: کشاورزی حفاظتی به منظور کم خاک‎‌ورزی، کشت مستقیم و نگهداری بقایا در سطح یک‌هزار و 400 هکتار انجام شده است.

بهره‌برداری از مجتمع دامپروری 64 واحدی خوسف با ظرفیت 10 هزار راس دام

مدیر جهاد کشاورزی خوسف ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در سطح 30 هکتار و 55 واحد گلخانه‌ای را یکی از فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و افزود: همچنین احداث شترداری 92 واحدی خور در سطح 30 هکتار با ظرفیت 4 هزار نفر شتر از دیگر اقدامات جهاد بوده است.

اصغری ادامه داد: طی چند سال اخیر مجتمع دامپروری 64 واحدی(پرواربندی بره) خوسف در سطح 35 هکتار با ظرفیت 10 هزار راس دام ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی به ایجاد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: این صندوق در ابتدا با 305 عضو و 19 میلیارد ریال که 49 درصد آن سهم دولت است آغاز به کار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف از معرفی 19 طرح بزرگ کشاورزی در سال جاری برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد و اضافه کرد: اعتبار این طرح‌ها معادل 83 میلیارد ریال بوده است اما تا‌کنون از سوی بانک‌های عامل عملیاتی نشده است.

احداث 180 باب استخر ذخیره آب با هزینه‌کرد 10 میلیارد ریال

اصغری ادامه داد: معرفی 183 طرح در سال گذشته و امسال برای استفاده از تسهیلات خط توسعه مکانیزاسیون به مبلغ 56 میلیارد ریال و معرفی 59 طرح در سال جاری برای استفاده از محل معدل حساب صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به مبلغ 72 میلیارد ریال از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی خوسف بوده است.

وی با اشاره به احداث 180 باب استخر ذخیره آب در مناطق کم آب این شهرستان، یادآور شد: برای احداث این استخرها مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 440 کشاورز و تشکل کشاورزی در سال گذشته برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت طرح توسعه کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 934 نفر یا تشکل کشاورزی به مبلغ 237 میلیارد ریال جذب شده است.

انتهای پیام/69017/ب30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول