اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

مراسم رونمایی از کتاب «اینجا فتنه‌ای رخ داده است»

پورحسین: فتنه تمام شدنی نیست/ یامین‌پور: امیدواریم دیگر سخنان «جاهلان صلواتی» را نشنویم

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در فتنه 88 خواصی را دیدیم که در انقلاب ایستاده بودند اما ولایت را نقد می‌کردند، گفت: در فتنه 88 برخی خواص مدعی خط امام بودند اما اصل ولایت فقیه را نمی‌پذیرفتند.

پورحسین: فتنه تمام شدنی نیست/ یامین‌پور: امیدواریم دیگر سخنان «جاهلان صلواتی» را نشنویم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رضا پورحسین قائم‌مقام معاون سیمای رسانه ملی با حضور در مراسم رونمایی از کتاب «اینجا فتنه‌ای رخ داده است» که عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: فتنه 88 به گونه‌ای در نزد برخی تعبیر می‌شود که گویی یک دعوای محلی بوده و حال باید آشتی شود و صلواتی فرستاده شود در حالی که فتنه یک پروسه بود.

وی افزود: فتنه یک فاضلاب متعفن زیر پوست شهر بود که در 22 خرداد 88 بالا زد گرچه قبل از آن نیز شواهد این موضوع وجود داشت.

قائم‌مقام معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: البته این فتنه دوباره به زیر پوست شهر رفته است و این داستان تمام شدنی نیست. البته عوامل آشکارساز این فتنه خواص بودند.

پورحسین با بیان اینکه فتنه 88 و همچنین 78 یک غربالگری سیاسی و اجتماعی بود که عظمت انقلاب را نشان داد، گفت:‌ البته این غربالگری ریزش‌هایی هم داشت اما برای نظام مصونیت آورد.

وی با بیان اینکه فتنه 88 نیاز به تبیین دارد، گفت: بهترین تبیین‌ها در رسانه می‌تواند صورت گیرد و کاری که آقای یامین‌پور در ثبت تاریخ شفاهی آن روزها انجام دادند اگر صورت نمی‌گرفت این امکان وجود داشت که دیگران تاریخ ما را به گونه‌ای دیگر ثبت کنند.

قائم‌مقام معاون سیمای رسانه ملی در پایان سخنان خود با بیان اینکه یکی از راهبردهای دشمن جعل تاریخ است، گفت: اگر مقابله جدی با این اقدام دشمن صورت نگیرد، تردیدهای جدی در اذهان نسل بعدی به وجود خواهد آمد.

همچنین در ادامه این مراسم وحید یامین‌پور عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که کتاب «اینجا فتنه‌ای رخ داده است» با تلاش وی نوشته شده است، اظهار داشت: کاسبان فتنه کسانی بودند که عایدی عظیمی از فتنه بردند. در حقیقت کاسبان فتنه کسانی هستند که در این واقعه شهید شدند.

وی در ادامه گفت: تا قبل از فتنه 88 ما خواصی را می‌شناختیم که در انقلاب ایستاده بودند و طاغوت را نقد می‌کردند اما در فتنه 88 خواصی را دیدیم که در انقلاب ایستاده بودند و ولایت را نقد می‌کردند، مدعی خط امام بودند اما اصل ولایت فقیه را نمی‌پذیرفتند و به آن اعتقاد نداشتند و فصل‌الخطاب بودن رهبری را نمی‌پذیرفتند.

یامین پور تصریح کرد: ما باید خواص تکراری و چند پهلو و سست که فقط فتنه را تشدید می‌کردند را ورق می‌زدیم و باید نسل جدیدی از خواص را نشان می‌دادیم.

این عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پایان گفت: البته امیدواریم با تلاش‌هایی که در راستای تبیین فتنه رخ داده دیگر مختصر سخنانی که در فضای سیاسی کشور توسط جاهلان صلواتی زده می‌شود که نمونه‌ای از آن در جلسه دیروز مجلس دیدیم را نشنویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول