اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آمادگی کاستاریکا برای میزبانی اجلاس آتی «سلاک»

کاستاریکا برای میزبانی اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) که در اواخر ماه ژانویه برگزار خواهد شد آمادگی کامل داشته و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

آمادگی کاستاریکا برای میزبانی اجلاس آتی «سلاک»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا‌لاتینا»، کاستاریکا که ریاست جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) را در سال 2014 برعهده داشته است سرپرستی اجلاس‌های آینده این سازمان را در اختیار اکوادور قرار خواهد داد.

«ادواردو تره‌خوس» وزیر امور خارجه کاستاریکا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی با خبرگزاری پرنسا لاتینا اعلام کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری سومین اجلاس جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک)  که در کاستاریکا درروزهای 28-29 ژانویه ( 8 و 9 بهمن 93) برگزار می‌شود، اندیشیده شده است.

وزرای امور خارجه کشورهای عضو «سلاک» قبل از برگزاری این اجلاس طی نشستی در 27 ژانویه ( 7 بهمن 93) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

«تره‌خوس» افزود: رهبران و مقام‌های رسمی 33 کشور عضو  «سلاک» در این اجلاس حضور خواهند داشت؛ سازمان «سلاک» در دسامبر سال 2011 و توسط «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا ایجاد شد.

وی تصریح کرد: «چاوز» به منظور افزایش وحدت بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین و برای خروج کشورهای این منطقه از زیر بار سلطه آمریکا سازمان‌هایی مانند «سلاک»، «اوناسور» و «آلبا» را ایجاد کرد؛ بر خلاف سازمان کشورهای آمریکایی، قدرت‌های امپریالیستی مانند ایالات‌متحده آمریکا و کانادا عضو سازمان «سلاک» نیستند.

 وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان سلاک به تازگی در «پکن» پایتخت چین نشست 2 روزه  سلاک-چین را برپا کردند؛ این نشست در روزهای 8 و 9 ژانویه (18 و 19 دی 93) با هدف افزایش همکاری‌ها بین کشورهای منطقه آمریکای لاتین و چین در پایتخت این کشور آسیایی برگزار شد؛ در این نشست چین متعهد به سرمایه‌گذاری 250 میلیارد دلاری طی 10 سال آینده در بین  کشورهای عضو سازمان سلاک شد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از نشست چین و سلاک به عنوان یک واقعه تاریخی مهم یاد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول