اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمیته جوانان و گردشگری تاجیکستان:

مجوز مخصوص بازدید گردشگران از «بدخشان» برای امنیت آنها صادر شده است

معاون کمیته جوانان، ورزش و گردشگری تاجیکستان گفت: مجوز مخصوص بازدید جهانگردان و گردشگران خارجی از «بدخشان» تنها به خاطر امنیت آنها راه‌اندازی شده‌ است.

مجوز مخصوص بازدید گردشگران از «بدخشان» برای امنیت آنها صادر شده است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آزادگان، کمیته‌ جوانان، ورزش و گردشگری تاجیکستان، در گزارشی دلائل کنترل و اعطای مجوز به گردشگران خارجی که قصد بازدید از مناطق «بدخشان»را دارند، را اعلام کرد.

 «روسلان نظرزاده» معاون رئیس این کمیته در نشست خبری گفت: مجوز مخصوص بازدید جهانگردان و گردشگران خارجی از بدخشان تنها به خاطر امنیت آنها راه‌اندازی شده‌ است.

معاون رئیس کمیته همچنین افزود: هدف از این ایجاد این مقررات امنیت گردشگران محسوب شده است.

وی اظهار داشت: استان بدخشان بیش از 1400 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و هدف دولت تاجیکستان ایجاد امنیت برای شهروند خارجی می‌باشد.

به گفته‌ نظرزاده، دریافت مجوز مخصوص بازدید از بدخشان در برنامه شورای مشورتی، سرمایه‌گذاری در بخش توریست ارائه شد و در سال 2014 مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: دولت تاجیکستان به تدریج برای سهولت در روند ارائه مجوز به استان بدخشان تلاش می‌کند.

نظرزاده افزود: شهروندان 81 کشور می‌توانند از 3 فرودگاه بین‌المللی تاجیکستان، ویزای ورود دریافت کنند.

به گفته‌ مسئولین این کمیته، در سال گذشته میلادی درآمد کشور از صنعت گردشگری و توریستی 106 میلیون دلار بوده است و در این مدت 213هزار و 265 نفر گردشگر خارجی از تاجیکستان بازدید کرده‌اند.

ولایت خودمختار کوهستان بدخشان یا استان کوهستانی بدخشان یک ایالت خودگردان در جنوب شرق تاجیکستان است.

این ولایت از جنوب با افغانستان، از شرق با چین و از شمال با قرقیزستان همجوار است. این ولایت دارای مساحت 63710 کیلومتر می‌باشد و مرکز آن شهر «خاروغ» است که بر اساس آخرین سرشماری حدود 29 هزار نفر جمعیت دارد.

منطقه بدخشان تاجیکستان از جمله مناطق بکر و خوش آب‌و هوای این کشور است، اما این منطقه در سال گذشته دست‌خوش حوادث ناگوار بوده است.

درگیری‌های گروههای افراطی و قاچاقچیان مواد مخدر، اعلام حکومت نظامی در مدت زمان مشخص توسط دولت، کشتن شدن رئیس کمیته امنیت ملی تاجیکستان در چند سال گذشته جز حوادث مهم این منطقه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول