اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عزم رئیس‌جمهور ونزوئلا برای توسعه روابط اقتصادی با چین

رئیس جمهور ونزوئلا در سفر خود به چین با مقامات و مسئولان شرکت ملی نفت، خودروسازی، ساختمان‌سازی و مخابرات این کشور آسیایی به منظور توسعه و گسترش روابط اقتصادی نشست‌هایی برگزار کرد.

عزم رئیس‌جمهور ونزوئلا برای توسعه روابط اقتصادی با چین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «وی‌تی‌وی»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا طی سفر خود به چین، روز گذشته دیداری با مسئولان شرکت مخابراتی «زدتی‌ای» در این کشور ترتیب داد و طی آن اعلام کرد که خواستار افزایش روابط و سرمایه‌گزاری این شرکت آسیایی در ونزوئلا می‌باشد.

مطالب اخبار منتشر شده از طریق صفحه شخصی «خاککلینه فاریا» وزیر اطلاعات و ارتباطات ونزوئلا در سایت توئیتر و همچنین صفحه مخصوص اخبار ریاست جمهوری در این شبکه اجتماعی در اختیار همگان قرار گرفته است.

«مادورو» در این جلسه تأکید کرد که کشورش خواستار گسترش روابط خود با این شرکت در زمینه ارتباطی و مخابراتی می‌باشد.

طبق گزارشات موجود این جلسات تنها بخشی از برنامه سفر «مادورو» به چین می‌باشد که از روز دوشنبه گذشته آغاز شده است.

به گفته «فاریا» رئیس جمهور ونزوئلا دیدار با رؤسای سایر شرکت‌های تجاری و بانک‌های این کشور آسیایی را به منظور افزایش هرچه بیشتر روابط دوجانبه بین ونزوئلا و چین در دومین بخش از برنامه خود دارا می‌باشد.

«مادورو» در نخستین بخش از این برنامه با «تیان گوئولی» رئیس بانک مرکزی چین و تعدادی از اعضای هیئت مدیره این بانک دیدار داشته است.

وی همچنین طی روزهای اخیر به منظور افزایش توافقات در زمینه انرژی با رئیس شرکت ملی نفت و رئیس شرکت پتروشیمی چین ملاقاتی ترتیب داده است.

برگزاری جلسه‌ای با رؤسای سازمان ملی واردات و صادرات این کشور آسیایی، سازمان توسعه ملی و اصلاحات، اتحادیه «دوئووی»، شرکت خودرو سازی «سانی» و شرکت شهرسازی «سیتیک» که حدود 13هزار مسکن در ونزوئلا ساخته‌اند از دیگر موارد موجود در اولین بخش از سفر وی به چین محسوب می‌شود.

«مادورو» طی این جلسات تاکنون بر سر اجرای سه طرح تولید سیمان در ونزوئلا با شرکت‌های چینی به توافق رسیده است که براساس هریک از آن‌ها روزانه 2500 تن سیمان برای این کشور آمریکای جنوبی تولید خواهد شد.
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا که روز دوشنبه به منظور شرکت در نشست سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) و مقامات چین در روزهای 8 و 9 ژانویه و همچنین گفت‌وگو با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین بر سر افزایش روابط اقتصادی و بهبود آن راهی چین شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول