اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال‌جاری صورت گرفت

صدور 7500 کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در 9 ماه گذشته سال جاری 7 هزار و 458 کارت هوشمند ملی در این استان برای متقاضیان واجد شرایط صادر شده است.

صدور 7500 کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: سوم دی‌ماه روز ثبت احوال نام‌گذاری شده که این مناسبت به سبب صدور نخستین شناسنامه در سال 1297 بوده است.

وی با بیان اینکه 96 سال از تاسیس سازمان ثبت احوال کشور می‌گذرد، تصریح کرد:  همچنین نخستین اداره ثبت احوال در سطح استان در بیرجند و در سال 1307 تاسیس شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه سوم دی ‌ماه روز ثبت احوال همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بود، افزود: دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری مراسم روز ثبت احوال، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید کودکان از گنجینه ثبت احوال، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان و شرکت در برنامه رادیویی و پاسخگویی به سوالات مردم از جمله برنامه‌های هفته ثبت احوال بوده است.

پورحسین آخرین دستاورد ثبت احوال را صدور کارت هوشمند ملی دانست و اضافه کرد: این اقدام برای جامعه هدف در سطح استان آغاز شده و جامعه هدف این فعالیت شامل افراد 15 سال، افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده و افرادی که تغییرات در مشخصات سجلی خود داشته‌اند می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 اداره ثبت احوال و یک نمایندگی به ایستگاه فعالیت برای صدور کارت هوشمند ملی در سطح استان مجهز شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه برای صدور کارت هوشمند ملی توسط متقاضیان واجد شرایط با ورود به اینترنت امکان‌پذیر است، یادآور شد: تحویل این کارت به متقاضیان جامعه هدف تنها در ادارات ثبت احوال استان انجام می‌شود و مدت زمان تحویل آن دو ماه به طول می‌انجامد.

پورحسین گفت: همچنین در این راستا دو دفتر پیشخوان دولت در حال مجهز شدن است که در سال آینده این فعالیت را انجام دهند.

وی به کارت‌های ملی که تاریخ انقضاء آن گذشته است اشاره کرد و افزود: تمام کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال 94 اعتبار دارند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری 6 هزار و 722 مورد ثبت‌نام برای تقاضای صدور کارت هوشمند ملی توسط کارت‌اولی‌ها در سطح استان صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین در این مدت 386 مورد ثبت‌نام برای صدور کارت هوشمند ملی توسط افرادی که تغییر مشخصات هویتی داشته‌اند وجود داشته و یک مورد تعویق کارت وجود داشته است.

پورحسین با بیان اینکه در 9 ماه گذشته سال‌جاری 8 هزار و 289 مورد درخواست صدور کارت هوشمند ملی در استان ثبت شده است، اضافه کرد: از این تعداد 7 هزار و 458 کارت صادر شده و 6 هزار و 234 مورد نیز به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی از مردم استان خواست تغییرات محل سکونت و کدپستی جدید خود را در سامانه ثبت احوال وارد کرده تا برای موضوع مهاجرت، مسئولان بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند و برای ثبت آدرس جدید نیازی به تعویض کارت ملی وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به هزینه‌های اخذ شده از افراد متقاضی و واجد شرایط برای صدور کارت هوشمند ملی اشاره و خاطرنشان کرد: این هزینه برای افرادی که کارت اولی هستند 15 هزار تومان و برای افرادی که کارت ملی آنها مفقود شده 20 هزار تومان است.

انتهای پیام/69027/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول