اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

اجرای 4 طرح کلان تأمین آب در کهگیلویه

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از اجرای چهار طرح کلان تأمین آب در حوزه امور زیربنایی و خاک جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد.

اجرای 4 طرح کلان تأمین آب در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عبدالله قیصری‌نسب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون تنها 20 میلی‌لیتر در سطح شهرستان بارندگی داشتیم، ‌استفاده از آبخیزداری پایدار از جمله احداث سدهای خاکی در مقابله با خشکسالی و کمبود بارندگی را مورد نیاز خواند و اظهار کرد: در این راستا چندین سد خاکی در ساخت‌گاه‌های مختلف در دست احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از سد خاکی در کوهبرد با سطح زیر کشت 300 هکتار از اراضی به صورت ثقلی به یکی از این سدها نام برد و افزود: سد کوهبرد با پیشرفت فیزیکی 40 درصد و با اعتبار 25 میلیارد ریال در حال احداث است.

قیصری‌نسب مبارزه با خشکسالی، تأمین آب اراضی کشاورزی و آبزی‌پروری را از جمله مزایای سدهای خاکی برشمرد و گفت: مطالعات سد فارتق در بخش چاروسا انجام شده و قرار است با احداث این سد 2 هزار هکتار از اراضی آبیاری شود.

این مسئول از تقویت روش‌های آبیاری نوین در حوزه کشاورزی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: 350 هکتار از اراضی امسال با مشارکت 15 درصدی مردم آبیاری تحت فشار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به 500 هکتار افزایش پیدا کند.

قیصری‌نسب مطالعه چهار طرح کلان تأمین آب اراضی کشاورزی را از برنامه‌های حوزه زیر بنایی و خاک جهاد کشاورزی کهگیلویه خواند و خاطرنشان کرد: مطالعه این طرح‌ها از سال 88 آغاز شده بود هم‌اکنون به اتمام رسیده و طرح‌ها در حال اجراست.

انتهای پیام/82016/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول