اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

وبگاه مرکز تخصصی نماز رونمایی شد

وبگاه مرکز تخصصی نماز با عنوان «قنوت» همزمان با روز نهم ربیع‌الاول در حاشیه اجلاس سراسری نماز رونمایی شد.

وبگاه مرکز تخصصی نماز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که  چهارشنبه 10 دی ماه جاری در اهواز با پیام مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد، در حاشیه این اجلاس و در روز پنج‌شنبه 11 دی ماه به مناسبت سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت(ع) سایت مرکز تخصصی نماز با عنوان «قنوت» رونمایی شد.

 

 

سایت «قنوت» شامل عناوینی نظیر ببینید، بشنوید، بخوانید، بدانید، دانشنامه، در جریان باشید، خرید کنید، پیوندها و درباره ما است، در بخش «ببینید» کلیپ‌های مختلفی از جمله سخنان حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد قامه نماز با عنوان سرلوحه عمل همه انبیاء بسم‌الله بوده است و برای «دیدن چشم‌ها باید متصل به مویرگ ها باشد»، همچنین کلیپی از نماز عصر رهبر انقلاب در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در بخش «بشنوید» فایل‌های صوتی آموزش اذکار نماز مانند خواندن حمد، سوره، تسبیحات اربعه، تشهد و سلام بارگذاری شده است، در کنار آن فایل‌های صوتی نماز برای فرزندان و عواقب ترک نماز به روایت حجت‌الاسلام رفیعی و بیان چرایی فلسفه نماز از سوی حجت الاسلام قرائتی در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است.

بخش «بخوانید» هم به طرح موضوعاتی مانند آثار اخلاق و عرفان، آثار تربیتی و خانواده در نماز، فرهنگ و هنر، نماز در ادبیات و همچنین به ارائه متن کتاب‌هایی در مرتبط نماز می‌پردازد.

 

 

در این بخش به بیان خاطره‌ای از شهید رجایی پرداخته است: یکی از دوستان نزدیک شهید رجائی چنین می‌گوید: روزی حدود ظهر نزد شهید بزرگوار رجائی بودم صدای اذان شنیده شد، در حالی که ایشان از جایشان حرکتی کرده، می‌خواستند خود را برای اقامه‌ نماز آماده کنند، یکی از خدمتگزاران وارد اتاق شد و گفت: غذا آماده است، سرد می‌شود، اگر اجازه می‌فرمایید بیاورم، شهید رجائی فرمودند: ‌خیر بعد از نماز.

وقتی که خدمتگزار از اتاق خارج شد،‌ وی با چهره‌ای متبسم و دلی آرام خطاب به من فرمودند: عهد کرده‌ام هیچ وقت قبل از نماز ناهار نخورم، اگر زمانی ناهار را قبل از نماز بخورم، یک روز روزه می‌گیرم.

به گزارش فارس، مرکز تخصصی نماز در سال 1389 با پیگیری حجت‌الاسلام کلباسی تحت نظر ستاد اقامه نماز شکل گرفت و هم‌اینک حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل ریاست مرکز تخصصی نماز را بر عهده دارد.

در همین راستا مرکز تخصصی نماز تاکنون 2000 نشست خانواده، 100 نشست مدرسان آموزش خانواده آموزش و پرورش، 100 دوره آموزشی مربیان مهد کودک (شکوفه‌های باغ بندگی) و 5000 نشست دانش‌آموزی برگزار کرده است. همچنین در حوزه‌های علمیه 300 نشست «محراب»، 360 دوره کوتاه ‌مدت معارف نماز «مفتاح» و 35 دوره تربیت‌ مربی «معراج» بر پا شده است.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول