اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کاهش 30 درصدی جرم و جنایت در ونزوئلا در سال 2014

به گزارش نیروی پلیس ملی ونزوئلا، طی یک سال اخیر آمار وقوع جرم و جنایت در ونزوئلا به میزان 30 درصد کاهش یافته است.

کاهش 30 درصدی جرم و جنایت در ونزوئلا در سال 2014

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، نیروی پلیس ملی جمهوری بولیواری ونزوئلا طی ارائه گزارشی در روز گذشته اعلام کرد آمار وقوع جرم و جنایت در سال 2014 به میزان 30 درصد کاهش یافته است.

برطبق گزارشات موجود، با برچیده شدن 22 باند خلافکاران در این کشور میزان قتل نیز به طور چشمگیری در ونزوئلا کاسته شده است.

پلیس ونزوئلا با انجام اقدامات امنیتی فراوان چون ایجاد ایستگاه‌های هوشمند گشت و کنترل واحد‌های حمل و نقل عمومی و غیره در سراسر کشور توانست بسیاری از جرایم سازمان یافته توسط مجرمان را شناسایی کرده و عوامل آن را دستگیر کند.

نیروهای پلیس، عملیات‌های ذکر شده را در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا و همچنین در سایر ایالت‌های این کشور از جمله «آراگوآ، کارابودو، لارا، زولیا، تاچیرا و آنسوآتگی» به اجرا درآوردند.

براساس مطالب ارائه شده از سوی این ارگان طی سال 2014، 1346 نفر به جرم قتل، قاچاق و آدم‌ربایی و 2149 نفر به اتهام دزدی و سرقت در ونزوئلا دستگیر شده و روانه زندان شده‌اند.

طرح‌های اجرایی نیروهای پلیس ونزوئلا همچنین کاهش 62 درصدی آمار قاچاق و استفاده مواد مخدر و روان‌گردان و کشف و ضبط بیش از 113 کیلو ماری‌جوآنا، کراک و کوکائین را در این کشور به دنبال داشته است.

میزان مواد کشف شده در سال 2013 حدود 40 کیلوگرم گزارش شده است.

طبق گزارشات موجود جرایم مربوط به خشونت‌های خانگی 1947 مورد، استفاده از سلاح گرم و مقاومت در برابر نیروهای پلیس 1232 مورد و 1495 مورد دیگر در رابطه با سایر جرایم در این کشور به ثبت رسیده است.

ونزوئلا همچنین از 23 ماه «می» سال 2014 (2 خرداد 93) با تأسیس 37 مرکز مردمی در سراسر کشور و ثبت‌نام داوطلبی شهروندان علاقمند سعی در برقراری روابطی دوستانه بین هموطنان و کاهش خشونت و جرایم مربوط به آن را دنبال می‌کرد که این امر نیز در کاهش آمار جنایات در ونزوئلا بی‌تأثیر نمی‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول