اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فجر انقلاب/9

تشکیل ستاد دهه فجر در تمام روستاهای گیلان

دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان از تشکیل ستاد دهه فجر در تمام روستاهای این استان خبر داد.

تشکیل ستاد دهه فجر در تمام روستاهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی مقدسیان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان اظهار کرد: ستاد دهه فجر در تمام روستاهای گیلان تشکیل می‌شود.

وی افزود: به خاطر برنامه‌ریزی‌های مستمر و خوب جهاد کشاورزی چند سالی است که مسئولیت برگزاری بخشی از جشن‌های ایام‌الله دهه فجر را این سازمان به‌عهده دارد.

این مسئول کارنامه درخشان کمیته روستایی و عشایری گیلان را درخشان خواند و گفت: این کمیته تاکنون توانسته است در بین دیگر کمیته‌های دیگر استان فعالیت‌های چشمگیری داشته باشد.

این مسئول، درباره اهداف کمیته مذکور افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌های انقلابی، ترویج جشن‌ها و فعالیت‌های انقلابی و مشارکت مردم روستا و عشایر، گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای انقلاب و نظارت بر اجرای مراسم دهه فجر در روستا و دهستان و تبیین و ترویج نمادهای انقلابی از جمله اهداف کمیته است.

دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان درباره وظایف این کمیته تصریح کرد: آسیب‌شناسی و مستندسازی ایام‌الله دهه فجر، سازماندهی و بازنگری و به‌روزسازی برنامه‌های روستایی و عشایری با هم‌افزایی دیگر ستادها و شناسایی سخنرانان و مبلغان دهه فجر از جمله وظایف مهم کمیته است.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار روستا در گیلان وجود دارد، یادآور شد: بر اساس آیین‌نامه تشکیل کمیته روستایی و عشایری اعضای کمیته‌های مرکزی در روستاها و شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

مقدسیان به تعداد شهدای انقلابی گیلان در روستاها اشاره کرد و گفت: حدود هشت روستا در گیلان شهید انقلابی دارد و 10 شهید و 8 جانباز انقلابی متعلق به این روستاهای گیلان هستند.

وی متذکر شد: در ایام‌الله دهه فجر امسال یادواره شهدای انقلاب در تمام روستاها به ویژه روستاهایی که شهید و جانباز انقلابی دارند برگزار می‌شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: گرامیداشت دهه فجر پاسداشت ارزش‌های انقلاب و تداوم راه امام راحل است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر جهانی، با بیان اینکه گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در تمام نقاط دنیا مرسوم است، افزود: بعضاً غربی‌ها برای این مناسبت‌ها هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما این مناسبت‌ها با مشارکت مردمی برگزار می‌شود، گفت: در برنامه‌ریزی آنها از مردم شهر و روستا کمک گرفته می‌شود.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان ادامه داد: اگر نسبت به برگزاری چنین برنامه‌هایی بی‌اعتنا باشیم به طور یقین نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و آن همه ایثار و از خودگذشتگی را فراموش خواهیم کرد.

جهانی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) در سن 28 سالگی به شهادت رسید که این شهادت پیام‌های ارزشمندی به همراه داشت و مردم در آن زمان نتوانستند از نعمت وجود این امام بزرگوار بهره‌مند شوند.

وی گفت: اگر مردم ایران پشتیبان امام راحل نبودند ممکن بود انقلاب در همان سال 42 به اتمام می‌رسید و ما حتی اکنون از نعمت ولایت نیز برخوردار نبودیم.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر گیلان با بیان اینکه ما در زمان ظهور صغری بسر می‌بریم، تصریح کرد: قیام و حضور امام راحل و پس از آن وجود رهبر معظم انقلاب در این دوران ظهور صغری است و ما در انتظار ظهور کبری حضرت مهدی (عج) هستیم.

جهانی با اشاره به فتنه 88 و اهداف پشت پرده آن، یادآور شد: دشمنان اسلام با به‌کارگیری کلید واژه تقلب می‌خواستند اسلام و انقلاب را نابود کنند که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت مردم انقلابی بار دیگر طعم شکست را چشیدند.

وی حماسه 9 دی را نشانه ایستادگی ملت در برابر فتنه‌گران دانست.

انتهای پیام/2300/ذ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول