اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پروازهای منظم هفتگی میان امارات و تل‌آویو/ قرارداد 800 میلیون دلاری امارات با اسرائیل

یک پایگاه خبری از پروازهای منظم هفتگی میان امارات و تل‌آویو خبر می‌دهد و به افشای سطح روابط این کشور با رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

پروازهای منظم هفتگی میان امارات و تل‌آویو/ قرارداد 800 میلیون دلاری امارات با اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اطلاعات افشا شده توسط مقامات آگاه نشان می‌دهد یک هواپیما به صورت منظم هفته‌ای دو بار میان ابوظبی و تل‌آویو  پرواز دارد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «ساسه پست»، اعلام کنندگان این خبر از بُعد محرمانه روابط بسیار عمیق و حیاتی میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر دادند و افزودند این ارتباطات به دلیل ترس از پیامدهای افشای آن در منطقه مخفی مانده است.

بنا براین گزارش هواپیمایی از شرکت « PrivatAir» این پروازهای منظم را انجام می‌دهد. جدیدترین پرواز مربوط به این شرکت در تاریخ 18 ماه جاری (دسامبر) است.

هواپیمایی به شماره پرواز «124PTG 124» در تاریخ مذکور از فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو بلند می‌شود و اعلام می‌شود که مقصد آن اردن است در حالی که اینچنین پروازی در لیست فرودگاه «ملکه علیاء» اردن ثبت نشده است (اردن تنها دولت عربی است که روابط دیپلماتیک کمی با اسرائیل دارد). رادارها نشان می‌دهند که پرواز مذکور مدت کوتاهی در اردن توقف دارد و پس از آن به سمت ابوظبی پرواز می‌کند. این  هواپیما مجددا به سمت بن‌گوریون بازمی‌گردد.

(تصایر منتشر شده از خط پروازی هواپیمای مذکور از امارات به تل‌آویو و نشستن هواپیمای شرکت « PrivatAir »در فرودگاه بن‌گوریون)

 

قرارداد 800 ملیون دلاری فروش تکنولوژی پیشرفته اسرائیل به امارات

« AGT» یکی از پیشرفته‌ترین شرکت های بین المللی در زمینه امنیتی است. اطلاعات فرانسه در سال 2012 گزارشی منتشر و اعلام کرد شرکت مذکور قراردادی به ارزش 800 ملیون دلار با امارات بسته است تا این کشور را به تکنولوژی پیشرفته در زمینه دوربین‌های مراقبتی، دستگاه‌های حسگر برای نظارت بر زیرساخت‌های حساس و چاه‌های نفت و دیوارهای الکترونیکی مجهز کند. AGT دو مرکز رسمی در زوریخ و ابوظبی و شعبات متعددی در کشورهای دیگر دارد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» در آن زمان صفحه بزرگی از روزنامه خود را به بررسی و معرفی سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی در خلیج فارس اختصاص داد. در این مقاله آمده بود امارات عربی متحده که از تهدید ایران نگران است، درمورد استفاده از تکنولوژی اسرائیلی برای محافظت از مرزها و چاه های نفت خود تردید نمی کنند. یکی از مسئولین سابق ارتش امارات گفته بود اگر کویت در سال 1990 به ابزار پیشرفته مجهز بود به این صورت با حمله صدام حسین غافلگیر نمی شد.

بر اساس این گزارش، «کوخافی» بازرگان اسرائیلی از فعال‌ترین بازرگانان در امارات است. مقاله فیگارو پس از شرح چگونگی روابط این شرکت با امارات، می نویسد که تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در کرانه خلیج فارس بازتابی ندارد و امارات، از اسرائیل پرهیزی ندارند. چنانچه می بینیم در اوج عملیات خونین ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه، ابوظبی تردیدی برای تحویل دو هواپیمای پیشرفته اطلاعاتی اسرائیلی به خرج نداد. ابوظبی با این هواپیماها می تواند به شنود مکالمات در آب های خلیج فارس بپردازد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول