اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فیلم تلاوت «مصطفی اسماعیل» در میدان التحریر+دانلود

«مصطفی اسماعیل» قاری برجسته مصری در میدان التحریر مصر به تلاوت آیاتی از سوره «آل‌عمران» پرداخته است که در این گزارش فیلم تلاوت وی تقدیم می‌شود.

فیلم تلاوت «مصطفی اسماعیل» در میدان التحریر+دانلود
به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، «مصطفی اسماعیل» قاری برجسته قرآن کریم  17 ژوئن 1905 میلادی در طنطا متولد شد.

وی از همان اوایل کودکی به حفظ قرآن روی آورد و در سن 12 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد پس از آن نیز تحت آموزش‌های اولیه استاد «سید احمد البدوی» قرائت قرآن را فرا گرفت و در مؤسسه الاحمدی طنطـاء نزد استاد «ابراهیم سلام» به همراه مرحوم استاد «خلیل حصری» تحصیل علوم عالی قرائت را دنبال کرد.

زمانی که برای نخستین بار در قاهره با استاد «محمد رفعت» دیدار کرد و در حضور وی به اجرای تلاوت پرداخت، مرحوم رفعت به این قاری صاحب‌سبک نوید آینده‌ای روشن داد پس از آن چندی طول نکشید که به این استاد قرائت قرآن به دلیل تأثیرگذاری تلاوت‌هایش لقب «اکبرالقرّا» را از آنِ خود کرد.

مرحوم استاد «مصطفی اسماعیل» در سال 1356 هجری شمسی (1976 میلادی) در قاهره چشم از جهان فرو بست و از آن پس دوران طلایی قرائت مصر رو به افول رفت.

استاد مصطفی اسماعیل یکی از نوابغ فن تلاوت قرآن کریم و از مشاهیر بزرگ عالم قرائت است و در میان تمامی قاریان مصری که تا کنون قرائت آن‌ها را شنیده‌ایم، فنی‌ترین قاری قرآن کریم به شمار می‌رود و از سبکی بسیار بدیع و زیبا در تلاوت برخوردار است.

در ادامه فیلمی کمتر دیده شده از تلاوت این استاد قرآن کریم که اجتماع دینی مردم مصر در میدان التحریر اجرا شده است، تقدیم مخاطبان خبرگزاری فارس می‌شود.

تلاوت آیات 102 تا 104 سوره مبارکه «آل‌عمران» با صدای استاد «مصطفی اسماعیل»

دانلود

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول