اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

55 درصد اعضای سازمان جوانان هلال احمر را بانوان تشکیل می‌دهند/اعزام جوانان هلال احمر به حج عمره

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: 55 دصد اعضای این سازمان را خانم‌ها و 45 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

55 درصد اعضای سازمان جوانان هلال احمر را بانوان تشکیل می‌دهند/اعزام جوانان هلال احمر به حج عمره

وحید قبادی‌دانا در حاشیه سفر خود به کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 55 درصد از جمعیت یک‌میلیون جوانان عضو سازمان جوانان هلال احمر کشور را بانوان و 45 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، در حال حاضر 10 اردوگاه هلال احمر در سطح کشور فعال بوده و در فواصل مختلف دوره‌های آموزشی و اردویی در آنها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از سازماندهی کانون‌های دانشجویی و تجهیز آنها به عنوان یکی از اولویت‌های این سازمان نام برد و اظهار کرد: تجهیز کانون‌های دانشجویی بعد از ارزیابی از نحوه عملکرد آنها صورت می‌گیرد.

قبادی‌دانا افزود: ایجاد بسترهای لازم برای بهره‌مندی اعضای فعال سازمان جوانان هلال احمر از اماکن ورزشی به صورت رایگان در سطح استان‌های مختلف با معرفی مسئولان شعب و تامین بودجه‌های لازم از دیگر برنامه‌های سازمان است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اعزام جوانان فعال عضو سازمان هلال احمر به حج عمره خبر داد و اظهار کرد: سهمیه استان کردستان در این زمینه 35 نفر است که بعد از شناسایی و معرفی در سال‌جاری به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

قبادی‌دانا تصریح کرد: اعزام جوانان به اردوهای آموزشی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در بحث افزایش سطح مهارتی و توانایی‌های آنان از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت جدی در سطح کشور و استان‌های مختلف دنبال می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر، این اردوها در راستای تمرین کار تیمی با توجه به اینکه این جوانان سکان مدیریتی را در آینده در دست می‌گیرند مورد توجه قرار گرفته است.

قبادی‌دانا از برگزاری اردوی 200 نفره برای اعضای جوانان سازمان هلال احمر کردستان و برگزاری آن در اردوگاه امید کرمانشاه خبر داد و افزود: 10 اردوی داخلی نیز برای 10 شعبه هلال احمر استان کردستان در نظر گرفته شده و برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌تعمیر و تجهیز مرکز ورزشی شهرستان بانه از دیگر برنامه‌های سازمان است که در این سفر مورد تاکید و توجه قرار گرفته و به زودی محقق می‌شود.

فعال‌سازی کانون‌های روستایی هلال احمر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در ادامه با اشاره به فعال‌سازی کانون‌های روستایی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان جوانان هلال احمر کشور تصریح کرد: این کانون‌ها بر اساس چارچوب مشخص با بهره‌گیری از ظرفیت کانون دانشجویان و ظرفیت‌یابی آنها در روستاهای داوطلب که زمین مورد نیاز را تامین کنند احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گفته قبادی‌دانا، اعضای کانون‌های دانشجویی با شناسایی روستاهای داوطلب و همراه کردن جوانان آنها و تامین زمین مورد نیاز از اهالی روستا بستر را برای احداث کانون‌های روستایی آماده و در کنار این مهم بحث آموزش جوانان روستایی را برای فعالیت در این کانون‌ها فراهم می‌سازند.

وی با بیان اینکه کانون‌های روستایی در واقع بستر و مرکزی برای آموزش جوانان روستایی خواهند بود، تصریح کرد: در این کانون‌ها آموزش‌های مختلف از قالی‌بافی و غیره تا فعالیت‌های بشردوستانه، امداد و نجات و مواجه شدن با مشکلات با توجه به نیاز هر منطقه داده می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر خاطرنشان کرد: در فاز نخست اجرای این طرح در 5 دهستان هر استانی این مراکز راه‌اندازی می‌شود و اولویت نخست با روستاهای داوطلب و خواهان خواهد بود.

قبادی‌دانا افزود: این کانون‌ها با توجه به آموزش‌هایی که به جوانان فعال و عضو آن داده می‌شود به عنوان مکانی برای حل اختلافات و ایجاد صلح و دوستی به عنوان یکی از اصول مهم مورد توجه هلال احمر تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مورد آموزش به جوانان عضو سازمان نیز اظهار کرد:‌با توجه به اینکه مرگ ناشی از تصادفات بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در ایران است بحث آموزش‌های پیشگیری از تصادفات از اولویت‌های سازمان است.

انتهای پیام/79002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول