اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌گو با فارس مطرح شد

استقبال کم دانشجویان علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد به رشته‌های صنعتی و کشاورزی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان به جای اینکه دانشجویان علمی کاربردی بیشتر به سمت رشته‌های کارآفرین مانند کشاورزی و صنعت بروند به رشته‌هایی مانند حقوق و حسابداری علاقه دارند.

استقبال کم دانشجویان علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد به رشته‌های صنعتی و کشاورزی

عباس ظریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب در خصوص آموزش عالی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشد بسیار زیادی داشته و در کشور به نسبت جمعیت و وسعت تعداد زیادی دانشجو دارد، اظهار کرد:  برای مثال اکنون شهر یاسوج را به عنوان شهری دانشگاهی در کشور می‌شناسند.

وی افزود: اما اکنون مشکل ما در استان عدم پیوند دانشگاه و صنعت است که برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد باید این پیوند انجام شود.

وی گفت: متأسفانه در استان ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضعیف است و خود دانشگاه‌ها برای ایجاد این پیوند اتاق فکری ندارند تا بتوانند حلقه اتصال میان دانشگاه و صنعت را ایجاد کنند.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید رویکردها را در استان نسبت به رشته‌ها نیز تغییر داد.

ظریفی با بیان آماری در خصوص دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در استان و گرایشی که بیش از همه به رشته‌هایی همانند حسابداری و حقوق دارند، اظهار کرد: متأسفانه این رویکرد باعث شده به رشته‌های خوبی همانند کشاورزی و صنعت گرایش نداشته باشند که برای توسعه استان نشانه خوبی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی در زمینه مشارکت کم دانشجویان علمی کاربردی در کلاس‌های درس بیان داشت: بدون تردید حضور دانشجویان بر سر کلاس‌های درس علمی کاربردی بسیار بیشتر از سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان است چرا که در برخی از مراکز ما، مدیریت‌ها بر عهده بخش خصوصی بوده و بخش خصوصی هم از استاد و دانشجوی خود نمی‌پذیرد که کمتر بر سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

انتهای پیام/2571/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول