اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس:

برداشت آب سد کوثر برای کشاورزی چرام معقول نیست

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس، گفت: برداشت آب سد کوثر برای کشاورزی چرام معقول نیست.

برداشت آب سد کوثر برای کشاورزی چرام معقول نیست

 حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به اینکه در مجلس حدود 30 تا 40 نفر روحانی حضور دارند، اظهار کرد: این افراد باید بر اساس تخصص خود بر 15 کمیسیون تخصصی مختلف در مجلس تقسیم شوند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی چهار روحانی در مجلس نظارت می‌کند، اضافه کرد: در کمیسیون آب و کشاورزی و منابع طبیعی، بحث گوشت حلال، ذبح شرعی، بحث معاملات حرام و حلال و مسائل شرعی مالکیت‌های منابع طبیعی مطرح می‌شود.

وی در ادامه به بحث تامین آب از سد کوثر اشاره داشت و ابراز کرد: آب برداشتن از پشت سد برای کشاورزی، معقول نیست و هیچ مهندس و کارشناسی اجازه این کار را نخواهد داد چرا که برای این کار نیاز به پمپاژ هست.

این مسئول، ادامه داد: با بارش کم باران، آب به پایین رفته و پمپاژ پیدا می‌شود و با بارش زیاد نیز پمپاژ غرق می‌شود، بنابراین زمینه‌ای برای این کار وجود ندارد.

بزرگواری با اعلام اینکه به دنبال آب شرب دهدشت، چرام، سوق و لنده از پایین سد کوثر هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر آب شرب قسمت فیلگاه و دهدشت غربی از پایین سد کوثر تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید زمین‌ها و طرح‌ها را مطالعه کند تا بتوان بالای دست سد بندهای انحرافی زد، خاطرنشان کرد: این بندها آب‌های زیرزمینی چرام را بیشتر خواهد کرد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر در سال آینده طرح آب‌رسانی به چرام، دهدشت، سوق و لنده در بودجه قرار گرفت می‌توانیم از آب‌های زیرزمینی چرام برای کشاورزی بهترین استفاده را ببریم.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه برای آبیاری طرح شمس‌آباد تاکنون 6 میلیارد بودجه گرفته‌ایم، گفت: از اعتبارات ماده 180 نیز قریب به 2 میلیارد اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/82002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول