اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس:

ارزش شهدا بالاتر از آن است که محل دفنشان مورد مناقشه قرار بگیرد/ میراث ما شهدا هستند

یک نماینده مجلس با بیان اینکه شهدا باید در محلی بالاتر از جایی که دو تا کاسه و کوزه در آن مدفون است دفن شوند، گفت: اصلی‌ترین میراث ما شهدا هستند و جایگاه آنها رفیع‌تر از آن است که در مکانی که محل مناقشه میراث فرهنگی است دفن شوند.

ارزش شهدا بالاتر از آن است که محل دفنشان مورد مناقشه قرار بگیرد/ میراث ما شهدا هستند

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با اشاره به مشکلات ایجاد شده بر سر راه دفن 8 شهید گمنام در میدان امیر جخماق یزد گفت: من با دیدن این جریان یاد فیلم معراجی‌های آقای ده‌نمکی افتادم که ریشه و اساس مشکل در جای دیگری بود. بنده با تماس‌هایی که داشتم متوجه شدم که این درگیری بین دو مدیر بوده و یک مساله داخلی قلمداد می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بسیار تاکید بر رعایت قانون دارند و بعضی‌ها هم مشکلات سیاسی دارند و می‌خواهند یک مساله‌ای را که می‌توان از راه قانونی حل کرد را یا از راه‌های غیرقانونی حل کنند و یا کشمکش سیاسی به راه بیندازند در صورتی که خود آن موضوع می‌تواند از راهش به راحتی انجام شود. یک فردی یک جریانی ایجاد می‌کند و بعد خودش کنار می‌رود. من می‌خواستم از نماینده یزد بپرسم که آن فرد کیست تا اینکه علت را پیدا کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: من می‌خواستم ببینم که آیا در این موضوع نظر حضرت آقا رعایت شده است و بعد این اتفاقات افتاده است یا خیر؟

مصری بیان داشت: اینکه یزد دارالمومنین است و خیلی از شهدای گرانقدر ما یزدی هستند و یزدی‌ها هم دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌اند و در بسیاری از مناسبت ها پیرو ولایت فقیه و از سینه‌چاکان ولی‌فقیه هستند، هیچ شک و شبهه‌ای نیست.

وی در بیان مقام شامخ شهدا افزود: خیلی جایگاه شهدا بلندتر و رفیع‌تر از آن است که حتی در جایی که مناقشه و منتسب به میراث فرهنگی است به خاک سپرده شوند برای اینکه اصلی‌ترین میراث ما شهدا هستند. اینها میراث واقعی ما هستند که حاضریم برایشان جان دهیم. اگر من مسئول بودم جایگاهی بالاتر و پاکتر از جایی که دو تا کاسه و کوزه باشد برای آنها تدارک می‌دیدم.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: در این کشور بعید می‌دانم کسی بخواهد عنادا در این جایگاه کوتاهی کند. جایگاه شهدا در دل تمام مردم ما بسیار ویژه است. ما حتی برای شهدای اهل کتاب هم احترام قائل هستیم به همین دلیل صلاح نمی‌بینم که موضوع معطل کردن دفن ابدان مطهر شهدا را هم اشاعه دهیم. البته گاهی هم مشاهده شده است که گروهی از دفن شهدا سو‌ءاستفاده هم کرده‌اند.

وی در خاتمه گفت: ما اگر نفسی هم می‌کشیم از برکت خون شهداست و اگر آنها نبودند ما کجا بودیم که حتی بخواهیم اظهار نظر کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول