اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جوانی در گفت‌وگو با فارس:

اساس میراث فرهنگی حفاظت از ارزش‌های ملت است/ تهدید مردم به‌ خاطر تدفین شهدا ادامه نگاه‌ غیرارزشی دوران اصلاحات است

یک کارشناس مسائل سیاسی تهدید مردم یزد به‌ خاطر تدفین شهدا را ادامه نگاه‌ غیرارزشی دوران اصلاحات دانست و گفت: اگر می‌خواهیم میراثِ فرهنگی را حفظ کنیم برخورداری از مقبره‌الشهدا به حفظ این میراث فرهنگی کمک خواهد کرد.

اساس میراث فرهنگی حفاظت از ارزش‌های ملت است/ تهدید مردم به‌ خاطر تدفین شهدا ادامه نگاه‌ غیرارزشی دوران اصلاحات است

یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره مخالفت میراث فرهنگی یزد برای تدفین شهدای گمنام علی‌رغم خواسته مردم اظهار داشت: سابقه مخالفت با تدفین اجساد مطهر شهدای دفاع مقدس به دوره اصلاحات باز می‌گردد.

جوانی ادامه داد: در دوره‌ای که برخی افراد با تدفین شهدا در دانشگاه مخالف بودند و بهانه‌هایی بی‌پایه و اساس را مطرح می‌کردند دیدیم که با مطالبه عمومی این اتفاق افتاد و امروز نیز شاهدیم بسیاری از دانشگاه‌ها از مقبره شهدا برخوردار هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آثار و برکات تدفین شهدا در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این تجربه تاریخی نشان می‌دهد که این بهانه‌ها پایه و اساس ندارد و مردم یزد علی‌رغم اینکه می‌خواستند شهدا در میدان اصلی این شهر دفن شوند با مخالفت میراث فرهنگی یزد مواجه شدند اما در نهایت خواسته مردم محقق شد.

وی با بیان اینکه تعجب ما از برخورد مسئولان استانی میراث فرهنگی است و مشخص نیست آنها چه توجیهی برای این کار خود دارند، یادآور شد: ما میراث فرهنگی را برای چه کاری می‌خواهیم؛‌ اگر می‌خواهیم میراثِ فرهنگی را حفظ کنیم برخورداری از مقبره‌الشهدا به حفظ این میراث فرهنگی کمک خواهد کرد چرا که اساس این میراث فرهنگی حفاظت از ارزش‌های ملت است.

جوانی شهدای گمنام را انتقال‌دهنده فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده عنوان و تأکید کرد: دفن شهدا در میدان اصلی شهر نه تنها خسارتی نخواهد بود بلکه باعث رونق آن منطقه خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تهدید مردم یزد توسط میراث فرهنگی این استان خاطرنشان کرد: افرادی که با تدفین شهدا در دانشگاه‌ها مخالف بوده و آن را مغایر فضای علمی می‌دانستند حرف بی‌مبنایی مطرح می‌کردند و می‌گفتند تدفین شهدا در دانشگاه با فضای علمی سازگاری ندارد در حالی که تجربه ثابت کرده تمام این بهانه‌ها بی‌پایه و اساس است و کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند باید از گفته خود استغفار و توبه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: این بهانه‌جویی‌ها و تهدیدها با تدفین شهدا ادامه نگاه‌های غیرمعقول و غیرارزشی دوران اصلاحات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول