اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

توسط بنیاد شهید

نقاط قوت و ضعف مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» بررسی می‌شود

کمیته نظارت و ارزیابی مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» امسال بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است که به گفته مسئول این کمیته زمان برگزاری و عدم مشارکت حداکثری در این مسابقات نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

نقاط قوت و ضعف مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» بررسی می‌شود

«جعفر واحدی» مسئول کمیته نظارت و ارزیابی مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال سازمان دارالقرآن به بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد داد که مسئولیت کمیته ارزیابی مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت را بر عهده بگیرد که با توجه به تجربه موفق ما در برگزاری مسابقات قرآنی این وظیفه را پذیرفتیم.

موفقیت بنیاد شهید در برگزاری مسابقات قرآنی

وی با اشاره به اینکه امسال سومین دوره مسابقات «تسنیم» برگزار می‌شود و بنیاد شهید سابقه درخشانی در جذب مشارکت در این مسابقات را دارد، افزود: در سال‌های گذشته متقاضیان شرکت در این مسابقات در بنیاد شهید بیشتر از سایر نهادهای فرهنگی بود به طوری که امسال نیز بنیاد شهید با جذب یک‌هزار و 250 نفر توانست در بین نهادهای موفق در مسابقات تسنیم قرار گیرد.

واحدی درباره وظایف کمیته نظارت و ارزشیابی گفت: این کمیته وظیفه نظارت و ارزیابی از روند اجرای قبل، حین و بعد از برگزاری مسابقات دارالقرآن را به عهده دارد که بر اساس آن ما برای ارزیابی این مسابقات 4 نوع فرم نظرسنجی طراحی کرده‌ایم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف این مسابقات را شناسایی و برای رفع نقاط منفی و تقویت نقاط مثبت برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: این فرم‌ها برای چهار گروه متسابقان، داوران، ناظران و عوامل اجرایی ستادهای استانی و مرکزی پیش‌بینی شده است که در زمان برگزاری این مسابقات تکثیر و توزیع می‌شود تا پس از بررسی نظرات این افراد بتوانیم چراغی برای برگزاری بهتر دوره‌های بعدی این مسابقات روشن کنیم.

نقاط ضعف مسابقات «تسنیم» از دیدگاه کمیته ارزیابی

واحدی با اشاره به اینکه ارزیابی و نظارت باید توسط نهادی غیر از دستگاه مجری صورت گیرد، خاطر نشان کرد: نقاط قوت مسابقات تسنیم بیشتر از نقاط منفی آن است اما با این حال آسیب‌هایی همچون زمان برگزاری و دلایل عدم مشارکت حداکثری نهادها باید مورد بررسی قرار گیرد تا سال آینده این مسابقات با قدرت بیشتری برگزار شود.

مسئول کمیته نظارت و ارزیابی مسابقات تسنیم و تلاوت برگزاری امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی از دلایل عدم مشارکت حداکثری خانواده‌ دستگاه‌های فرهنگی در مسابقات تسنیم عنوان کرد و گفت: مرحله استانی مسابقات تسنیم در دی‌ماه که فصل امتحانات است، برگزار می‌شود به همین جهت شاید بسیاری از افراد نتوانند در این مسابقات شرکت کنند بنابراین بهتر است مسئولان برای برگزاری آن در زمانی دیگر اهتمام ورزند.

وی درباره دومین دوره مسابقات تلاوت نیز افزود: هنوز ارزیابی دقیقی نسبت به برگزاری مسابقات تلاوت انجام نداده‌ایم اما در هر صورت امیدواریم با نظارت‌ها و نتایج آن این مسابقات در سال‌های آینده بهتر برگزار شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول