اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از سوریه -۱۴

لاریجانی در دیدار نخست وزیر سوریه: اسراییلی بودن ماهیت پروژه بحران در سوریه و عراق مشهود است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که اسراییلی بودن ماهیت پروژه بحران در سوریه و عراق بسیار مشهود است.

لاریجانی در دیدار نخست وزیر سوریه: اسراییلی بودن ماهیت پروژه بحران در سوریه و عراق مشهود است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به سوریه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به سوریه با وائل الحلقی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار که در محل ساختمان نخست وزیری برگزار شد، گفت: ما از گذشته فکر می‌کردیم مسئله سوریه موضوع حیاتی برای منطقه است، حال با توجه به گذشت زمان این موضوعات بیشتر مشهود می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله تروریسم در سوریه و عراق یک مسئله منطقه‌ای است و قطعا کشورهای حامی گروه‌های تروریستی یک اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اند و به طور حتم در اینده این کشورها با مشکلاتی در این حوزه مواجهه می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به مسله تروریسم در منطقه با یک نگاه استراتژی نگاه کرده است، گفت: حمایت ما از ملت سوریه برای آن بود که دشمن در منطقه به دنبال از بین بردن ریشه‌های مقاومت است.

لاریجانی با بیان اینکه اسراییلی بودن ماهیت پروژه بحران در سوریه و عراق بسیار مشهود است، افزود: ملت و دولت سوریه هم اکنون از گردنه سنگین مشکلات عبور کرده‌اند و به نظر من شرایط در سوریه در آینده‌ای نزدیک بهتر خواهد شد.

براساس این گزارش، وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه توضیحاتی را در خصوص وضعیت این کشور بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم ایران و سوریه در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله موضوعات فرهنگی و سیاسی، آطهار داشت: این موارد و رهنمودهای رهبر معظم جمهوری اسلامی موجب نزدیک شدن افکار روسای جمهور 2 کشور شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول