اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/مشروح سخنان کاسترو در مجلس قانونگذاری کوبا/

رائول کاسترو: اختلافات عمیقی بین کوبا و آمریکا وجود دارد/لزوم اجتناب از تهدید و فشار

رئیس‌جمهور کوبا با تأکید بر اینکه با آمریکا اختلافات عمیقی داریم که باید به وسیله راه‌حل‌های صلح‌آمیز و اجتناب از تهدیدحل شود، گفت: در برابر آمریکا رفتاری محتاطانه، متفکرانه اما قاطعانه خواهیم داشت.

رائول کاسترو: اختلافات عمیقی بین کوبا و آمریکا وجود دارد/لزوم اجتناب از تهدید و فشار

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا‌لاتینا»، «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا روز گذشته طی برگزاری چهارمین جلسه عادی هشتمین مجلس قانونگذاری این کشور اعلام کرد دولت این کشور تمایل دارد با ایالات متحده آمریکا مذاکره‌ای محترمانه و دوجانبه برای حل و فصل اختلافات داشته باشد.

اختلافات عمیقی با آمریکا داریم

رئیس‌جمهور کوبا تصریح کرد: اختلافات عمیقی بین هر 2 کشور وجود دارد که از میان آنها می‌توان اختلاف در زمینه مفاهیم پیرامون اعمال حاکمیت ملی، دموکراسی، مدل‌های سیاسی و روابط بین‌المللی را نام برد.

«کاسترو» در این خصوص خاطرنشان کرد با وجود این اختلافات، پیشرفت بر اساس رعایت اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد که این اصول شامل به رسمیت شناختن تساوی حاکمیت کشورها، حقوق و خودمختاری مردم، حل و فصل اختلافات بین‌المللی به وسیله راه‌حل‌های صلح‌آمیز و اجتناب از تهدید و فشار می‌باشد.

آمریکا به ساختار سیاسی کوبا احترام بگذارد

«رائول کاسترو» همچنین اذعان داشت: درک این مسئله لازم است که کوبا کشوری مستقل می‌باشد و مردم آن برای تصویب قانون در همه‌پرسی آزاد هستند که تصمیم گرفتند جامعه‌ای سوسیالیستی و سیستمی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشته باشند.

رئیس‌جمهور کوبا در ادامه تاکید کرد: همان طور که ما هیچ‌گاه پیشنهاد ندادیم که آمریکا ساختار سیاسی خود را تغییر دهد، بنابراین از آنها می‌خواهیم که به ساختار سیاسی ما احترام بگذارند.

علاوه بر این، وی پیرامون لزوم اعمال تدابیر دوجانبه از سوی هر 2 کشور هشدار داد تا بدین ترتیب از وقوع اتفاقاتی که پیشرفت روابط دوجانبه بر پایه احترام به قوانین و نظم قانونی طرفین را تحت تاثیر قرار دهد پیشگیری و اجتناب کنند.

«کاسترو» گفت: ما انتقادادت سختی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای اتخاذ این تصمیم باید از سوی نیروهای مخالف عادی‌سازی روابط با کوبا از جمله نمایندگان با اصالت کوبایی و رهبران گروه‌های ضد انقلابی تحمل می‌کرد نادیده نمی‌گیریم؛ و در ادامه اطمینان داد: رفتاری محتاطانه، میانه‌رو و متفکرانه اما قاطعانه خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور کوبا همچنین تمایل خود را نسبت به همکاری با آمریکا در مقابل خطراتی که نیازمند اقدامات بشردوستانه جمعی و کارآمد هستند ابراز داشت، از جمله مورد مقابله بیماری کشنده «ابولا» در آفریقای غربی و پیشگیری از شیوع آن در قاره آمریکا.

وی اظهار امیدواری کرد که همتای آمریکایی‌اش قاطعانه از اختیارات اجرایی خود در راستای ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در تحریم‌ها استفاده کند، به خصوص در جنبه‌هایی که نیاز به تصویب کنگره ندارد.

«کاسترو» در نهایت اقدام اوباما برای بررسی قرار گرفتن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم بین‌المللی را عاملی برای تشویق و پیشبرد روابط دوجانبه دانست، و یادآور شد که کوبا تاکنون قربانی حملات تروریستی متعددی شده است که بسیاری از عاملین و مسئولین آنها در حال حاضر از مجازات مصون مانده‌اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول