اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ملی ونزوئلا:

آمریکا از تحریم کوبا نتیجه نگرفت؛ چرخش واشنگتن پس از 50 سال

رئیس مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد: آمریکا بالاخره متوجه اشتباهی که با اعمال تحریم‌های متعدد علیه کوبا انجام داد، شده است.

آمریکا از تحریم کوبا نتیجه نگرفت؛ چرخش واشنگتن پس از 50 سال

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز گذشته طی برنامه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد پیرامون از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دولت‌های کوبا و ایالات متحده آمریکا سخن گفت.

«کابیو» در این خصوص خاطرنشان کرد: دولت ایالات متحده آمریکا در نهایت متوجه اشتباه خود شد؛ امیدواریم این رویکرد، رویکردی صادقانه باشد و اشتباهی که طی چندین سال علیه تمام ملت کوبا انجام داده‌اند را تشخیص بدهند.‌

رئیس مجلس ونزوئلا طی برنامه مذکور به عزم راسخ دولت و مردم کوبا برای حفظ اصول حاکمیت و تعیین سرنوشت خود اشاره کرد و گفت آنها محاصره اقتصادی تحمیل شده از سوی کاخ سفید را نیز تحمل کرده‌اند.

وی رضایت و خشنودی خود را نسبت به آزادی 3 ضدتروریست کوبایی با نام‌های «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو» و «آنتونیو گررو» که از سال 1998 میلادی در زندان‌های آمریکا به سر می‌بردند نشان داد و این اتفاق را پیروزی کوبا دانست.

«رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا روز گذشته طی سخنرانی در شبکه ملی تلویزیون این کشور از آزادی سه تن از زندانیان کوبایی در ایالات متحده آمریکا خبر داده و اعلام کرد که وی پس از انجام مذاکراتی با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود بر سر آغاز مجدد روابط دیپلماتیک بین 2 کشور به توافق رسیده‌ است.

ونزوئلا ریاکاری دولت آمریکا را محکوم کرد

رئیس مجلس ملی ونزوئلا دولت آمریکا را که به تازگی این کشور را  به اتهام نقض حقوق بشر در مورد گروه‌های اپوزیسیون تحریم کرده به دلیل سرکوب معترضان مرگ سیاه پوستان توسط افسران سفید پوست به ریاکاری محکوم کرد.

دیوسدادو کابیو رئیس مجلس ملی ونزوئلا تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه این کشور را محکوم و آن را نمونه بارزی از تجاوز خواند.

کابیو خطاب به روزنامه نیویورک تایمز که ونزوئلا را متهم به اعمال نقض حقوق بشر در مورد گروه‌های اپوزیسیون کرده بود، اعلام کرد: در حالی که کنگره آمریکا کشور ما را به اتهام سرکوب معترضان ضد دولتی مورد تحریم قرار داده است، جوامع آفریقایی-آمریکایی در سراسر ایالات‌متحده آمریکا خشم خود را با برپایی تظاهراتی از کشته شدن سیاه پوستان غیر مسلح توسط افسران سفید پوست نشان دادند.

وی افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در واشنگتن به تازگی تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا به اتهام نقض شیوه‌های دموکراتیک توسط این کشور تصویب کرده‌اند و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز قانون مسدود کردن دارایی‌ها و ندادن ویزا به مقامات ونزوئلایی به اتهام نقض حقوق بشر در مورد گروه‌های مخالف دولت این کشور آمریکای لاتینی را ایجاد کرده است.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا تصریح کرد: اکثر ونزوئلایی‌ها صرف نظر از وابستگی حزبی، این تحریم‌ها را رد کرده و آن را نمونه بارزی از یک تجاوز بی‌اساس می‌دانند.

تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه ونزوئلا توسط کشورهای همسایه این کشور آمریکای لاتینی نیز محکوم شده است.

اگرچه مقامات ونزوئلایی هدف تحریم‌های آمریکا علیه این کشور قرار گرفته‌اند اما هیچ تصمیم مشابهی در مورد گروه‌های ضد دولتی که رهبری یک موج مرگبار از خشونت را در این کشور آمریکای جنوبی در اوایل سال جاری برعهده داشتند، گرفته نشده است.

در حالی که ادعا می‌شود هیچ اقدام خشونت‌آمیزی توسط گروه‌های مخالف دولت ونزوئلا صورت نگرفته رهبران این گروه‌ها، معترضان را همواره تشویق به اقدامات خرابکارانه‌ای از قبیل آتش زدن ساختمان‌های دولتی، حمله به گروه‌های چپ‌گرا و ایجاد موانع در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و بر هم زدن آرامش عمومی در این کشور می‌کردند.

ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که مرگ 43 نفر را در برداشت؛ بسیاری از این مرگ و میرها در اثر برخورد رانندگان موتور سیکلت به موانع ساخته شده از سیم‌های خاردار در پی آشوب‌گری‌هایی که در این کشور ایجاد شده بود رخ داده و برخی نیز بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

کابیو اظهار کرد: همواره دولت ونزوئلا در برابر اقدامات گروه اپوزیسیون که باعث برهم زدن نظم و آرامش عمومی در این کشور می‌شدند خویشتن‌داری کرده و مقامات ونزوئلایی هرگز اقدام خشونت‌آمیزی علیه آن‌ها انجام نداده‌اند.

وی در آخر بیان کرد:هر تلاشی که از سوی معترضان ضد دولتی در ونزوئلا نشان دهنده نقض قوانین این کشور یا به منزله در معرض خطر قرار دادن زندگی دیگران تلقی شود به بازداشت این افراد منتهی می‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول