اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته استعدادیابی انجمن بیس‌بال و سافت‌بال:

آموزش و پرورش با ورود به ورزش بیس‌بال به رشد این رشته کمک کند

رئیس اصفهانی کمیته استعدادیابی انجمن بیس‌بال و سافت‌بال گفت: ورود ورزش بیس‌بال به آموزش و پرورش و تربیت مربیان ورزش مدارس می‌تواند به رشد این رشته کمک کند.

آموزش و پرورش با ورود به ورزش بیس‌بال به رشد این رشته کمک کند

هومن منصوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در زمینه استعدادیابی یکی از برنامه‌های ما و مسئولان انجمن ورود یک مربی ژاپنی بوده که کار خودش را در شهرهای مختلف روی نوجوانان آغاز کرد تا از این طریق استعدادهای این رشته شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: بودجه یک سری از وسایل از سوی آقای ادیب فراهم شده و در صورتی که این وسایل وارد کشور شود، می‌توانیم در زمینه گسترش این رشته در کشور گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس کمیته استعدادیابی انجمن بیس‌بال و سافت‌بال ادامه داد: ورود این ورزش به آموزش و پرورش و تربیت مربیان ورزش مدارس می‌تواند به رشد این رشته کمک کند، این کار مستلزم این است که تجهیزات رشته بیس‌بال فراهم شود.

وی تاکید کرد: آقای توما در شهرهای گیلان، کرمان، بوشهر، سمنان، اصفهان و مشهد حضور داشته که اگر از سفر بازگردد باز هم به این استان‌ها و استان‌های دیگر برای استعدادیابی سر می‌زند.

منصوریان تاکید کرد: ورود نوجوانان به این رشته و اینکه بیس‌بال را رها نکنند، در سیاست‌های کلی وزارتخانه و فدراسیون انجمن‌های ورزشی است؛ انجمن بیس‌بال حمایت و پشتیبانی را انجام می‌دهد و تلاش ما این است که مسابقات برون‌مرزی و داخلی را برای این رشته در نظر بگیریم.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات نوجوانان را سال گذشته در استان خراسان رضوی برگزار کردیم و امیدوارم این مسابقات به صورت مستمر در تابستان برگزار شود.

رئیس کمیته استعدادیابی انجمن بیس‌بال و سافت‌بال با بیان اینکه در ایران استعدادهای فراوانی در این رشته وجود دارد، تاکید کرد: با وجود اینکه بیس‌بال یک رشته تیمی است اما نقش افراد نیز در آن بسیار موثر است.

وی در پاسخ به این سؤال که میزان تعامل کمیته با باشگاه‌ها چگونه بوده، گفت: این کار مستلزم این است که یک سری برنامه‌ریزی‌های قبلی برای این کار صورت گرفته و بعد وارد آن بشویم، متاسفانه باشگاه‌های بزرگ به دلیل اینکه به دنبال آیتم‌های خاص برای سیاست‌های خودشان هستند، کمکی به ما نمی‌کنند اما با کمک‌های آقای ادیب روند حرکتی ما بسیار خوب بوده است.

منصوریان در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای توسعه این رشته در شهرهای دیگر هم دارید یا خیر، افزود: برای این کار برنامه کوتاه‌مدتی نداریم، در وهله نخست باید پایه مربیان خود را تقویت کنیم و در مرحله دوم برای این کار ورود کنیم.

وی تاکید کرد: گسترش این رشته در شهرهای دیگر مستلزم این است که مربیان بیشتری را تربیت کنیم و سپس وارد این کار شویم، چراکه در حال حاضر این کار به دلیل کم‌توجهی به شهرهای جدید‌تر موجب دلسرد شدن این شهرها می‌شود.

رئیس کمیته استعدادیابی انجمن بیس‌بال و سافت‌بال در پاسخ به این سؤال که اگر فردی از ابتدا بدون آشنایی قبلی قصد داشته باشد به این رشته ورود کند، چه کاری باید انجام دهد، تاکید کرد: تلفن‌های انجمن روی سایت وجود دارد یا اینکه با مسئولان کمیته‌های استانشان هماهنگ شوند.

وی افزود: همچنین افراد علاقه‌مند به حضور در این رشته می‌توانند با هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان شهرستان‌هایشان به این رشته ورود کنند یا اینکه با انجمن تماس بگیرند.

انتهای پیام/2301/گ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول