اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طرح کنترل تشکل‌های غیردولتی، معاون «یوساید» را به قرقیزستان کشاند

در پی مطرح شدن مسئله تشدید کنترل بر منابع مالی خارجی سازمان‌های غیردولتی در قرقیزستان، معاون یوساید برای حمایت از این سازمان‌ها وارد بیشکک شد.

طرح کنترل تشکل‌های غیردولتی، معاون «یوساید» را به قرقیزستان کشاند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «مارک فیرستین» معاون مدیر آژانس آمریکا برای همکاری‌های بین‌المللی (یوساید) که در قالب یک سفر رسمی وارد قرقیزستان شده نگرانی خود را در مورد پیش‌نویس قانون تشدید کنترل بر فعالیت سازمان‌های غیردولتی ابراز کرد.

وی در این سفر با «جاآمارت آتوربایف» نخست وزیر قرقیزستان، نمایندگان حکومت این جمهوری و برخی انجمن‌های مدنی دیدار کرد.

این مقام آمریکایی در مرحله بعدی سفر خود از قزاقستان نیز بازدید می‌کند و در آنجا با برخی مقامات و جوامع شهروندی ملاقات‌هایی را انجام می‌دهد. 

سفر این مقام آمریکایی به بیشکک در حالی است که «الماس بیک باتیربیک‌اف» رئیس کمیته پارلمانی در امور دفاع و امنیت قرقیزستان اعلام کرد: بازدید و اظهارنظر این‌چنینی از سوی یک مقام آمریکایی تعجب‌آور نیست زیرا واشنگتن و طرفداران آن، همه تلاش خود را برای متوقف ساختن این لایحه انجام می‌دهند.

به گفته رئیس کمیته پارلمانی در امور دفاع و امنیت قرقیزستان، دولت می‌داند که اکثر بودجه سازمان‌های غیردولتی فعال در این کشور از خارج تأمین می‌شود اما منبع دقیق آنها مشخص نیست.

این مقام قرقیز معتقد است لایحه مذکور اجازه می‌دهد تا کنترل شدیدتری بر روی دریافت پول توسط سازمان‌های غیردولتی از خارج کشور اعمال شود.

به نظر کارشناسان، با نزدیک شدن به سال جدید میلادی و زمان الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی، تعدد سفرهای مقامات آمریکایی به بیشکک زیادتر شده و آنان به دنبال فعال سازی ابزارهای خود از جمله سازمان‌های غیردولتی برای تخریب فرآیندهای همگرایی با روسیه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول