اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی

هشدار سفارتخانه‌های آمریکا بعد از انتشار گزارش شیوه‌های شکنجه «سیا»

به دنبال انتشار گزارش روش‌های شکنجه «سیا»، سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای افغانستان، پاکستان و تایلند با صدور بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی خواستند به دلیل احتمال تظاهرات ضدآمریکایی حدالامکان از خانه‌های خود خارج نشوند.

هشدار سفارتخانه‌های آمریکا بعد از انتشار گزارش شیوه‌های شکنجه «سیا»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه کمیته اطلاعات سنا، خلاصه‌ای از گزارش بیش از شش هزار صفحه‌ای خود از روش‌های شکنجه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» را منتشر کرد، وزارت خارجه آمریکا هشدارهای امنیتی جدیدی صادر کرد و از مردم آمریکا درخواست شده است تا از شلوغی‌ها دوری کنند و به حالت آماده‌باش باشند.

سفارت‌های آمریکا در کشورهای افغانستان، پاکستان و تایلند بعد از انتشار این گزارش، چنین هشدارهایی را صادر کردند.

در این بیانیه‌های هشدار داده شده است که شهروندان آمریکا در کشورهای نامبرده، «می‌بایست آگاه باشند که انتشار نسخه‌های غیرمحرمانه از گزارش سنا درباره شیوه‌های شکنجه سیا می‌تواند موجب بروز تظاهرات ضدآمریکایی و خشونت علیه آمریکا و منافع این کشور و شهروندان آمریکایی شود.»

سفارتخانه‌های آمریکا از شهروندان آمریکایی خواستند که از حضور در هرگونه تجمعات اعتراضاتی جلوگیری کنند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهروندان آمریکایی در کشور پاکستان اوضاع را از طریق رسانه محلی و وب‌سایت سفارت آمریکا در این کشور دنبال کنند و سعی کنند حدالامکان از خانه‌های خود خاجر نشوند و احتیاط پیشه کنند و از حضور در تجمعات بزرگ دوری جویند.

یکی از زندانهای مخفی «سیا» در تایلند بوده است و البته در نسخه منتشر شده سنا نامی از کشورهایی که زندانهای مخفی سیا در آنجا بودند، برده نشده است. این مکان‌ها پیشتر در رسانه‌ها گزارش شده است.

روز جمعه، ستاد مشترک ارتش آمریکا یک پیام هشدار به تمامی فرماندهان نظامی آمریکا در سراسر جهان ارسال کرد تا در استانه انتشار گزارش روش‌های شکنجه زندانیان توسط سیا، به حالت آماده‌باش درآیند.

کمیته اطلاعات سنای آمریکا روز سه‌شنبه پس از 4 سال کش و قوس و پس از حذف بخش‌های زیادی از مستندات شکنجه مظنونین اقدامات تروریستی توسط آژانس مرکزی اطلاعات این کشور، گزارشی 499 صفحه‌ای در این رابطه منتشر کرد. به گفته «دایان فینشتین» این گزارش با بررسی بیش از 6 میلیون سند سازمان سیا تهیه شده است.

هرچند این گزارش خلاصه‌ای است از گزارشی 6700 صفحه‌ای، اما مروری بر همین گزارش هم گوشه‌ای از اقدامات غیرانسانی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده را برملا می‌کند. اقداماتی که به بهانه مبارزه با تروریسم و شناسایی عوامل حادثه حمله به برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول